כשאינך מטפל בבעיית השמיעה שלך הדבר יכול להוביל כיצד מכשיר השמיעה יכול למנוע דמנציה? 1בסופו של דבר להגדלת הסיכון לדמנציה.

וזו אחת הסיבות לפחות שבגללה צריך לקחת את העניין ברצינות…

ישנם דרכים רבות בהן ירידה בשמיעה יכולה להגביר את הסיכון לדמנציה, הנה שלוש דוגמאות:

  1. המחסור בגירויים – ירידה בשמיעה יכולה להוביל לבידוד חברתי אשר בעקבותיו יגרם מחסור בגירויים למוח שאנו מקבלים באמצעות האינטראקציה החברתית. המחסור בגירויים הנו גורם סיכון לדמנציה.
  2. קושי לשמוע גוזל אנרגיה – הירידה בשמיעה גוזלת את האנרגיה המשמשת אותנו ליצירת זיכרונות ולחשיבה וזאת בניסיון לפצות על האינפורמציה החסרה כתוצאה מהקושי השמיעתי.
  3. האצת תהליך ההזדקנות – ירידה בשמיעה יכולה להאיץ תהליכים ניווניים במוח.

 

ירידה בשמיעה הנה גורם סיכון לפיתוח דמנציה בגיל המעבר

לצד אלמנטים נוספים באורח החיים כגון: עישון, דיכאון וחוסר פעילות גופנית. ירידה בשמיעה היא מה שנקרא "גורם סיכון בר שינוי" הכוונה היא שניתן לעשות משהו בעניין זה.

למעשה ירידה בשמיעה שאינה מטופלת היא גורם הסיכון לדמנציה החשוב ביותר שניתן לעשות משהו לגביו.

טיפול יעיל במכשירי שמיעה עשוי להפחית את הסיכון לדמנציה ב-9%

טיפול בירידה בשמיעה הוא הטיפול האפקטיבי ביותר להפחתת הסיכון לדמנציה מבין כל ההתערבויות שניתן לבצע בגורמי סיכון אחרים כמו למשל: הפסקת עישון (5%) או הגברת הפעילות הגופנית (3%).

אז איך ולמה?

אנו יכולים לבצע תרגול מוחי בדרכים רבות לרבות גירוי מוחי, פתירת תשבצים ופתרון בעיות מתמטיות.

אבל הפעולות הללו לא תספקנה במידה ויש לנו ירידה בלתי מטופלת בשמיעה וירידה בשמיעה בלתי משוקמת שמעמידה אותנו בסיכון גבוה יותר להתדרדרות מנטלית מואצת כתוצאה מעליה בתופעות לוואי של ירידה בשמיעה כמו למשל הימנעות מפעילות חברתית.

בשמיעה תקינה אנחנו מבצעים בו זמנית את הפעולות הבאות:

המוח מפריד בין מקורות קול,

המוח מזהה כל צליל ומה משמעותו,

המוח מתמצא בהתאם למיקוד הצלילים בהתבסס על שתי אוזניים,

המוח מתמקד במידע חשוב,

למוחם שלאנשים בעלי ליקויי שמיעה הדבר קשה במיוחד לעיבוד.

טכנולוגית ה- BrainHearing של Oticon תומכת בעיבוד מוחי בכך שהיא מסייעת למוח לתרגם צליל למשמעות על ידי שימור והנגשה של הצלילים שסביבנו.

הטכנולוגיה הזו מהווה חלק אינטגרלי במגוון רחב של מכשירי שמיעה מבית אוטיקון דנמרק.

הפסיקו לעשן הגבירו את הפעילות הגופנית שלכם, אך זכרו כי הדרך הטובה ביותר בה תוכלו להקטין הסיכוי לדמנציה היא ע"י טיפול בירידה בשמיעה שלכם.

עשו לכם הרגל לבדוק את השמיעה פעם בשנה החל מגיל 50.