איך תספרו להורים שלכם שהם צריכים מכשירי שמיעה?

הרבה פעמים אנחנו יודעים שההורים שלנו צריכים מכשירי שמיעה, אבל פוחדים לספר להם. אף אחד לא שמח לשמוע שהוא מתבגר וחווה תהליכים שקשורים לגיל מבוגר (טבעיים ככל שיהיו). עם זאת מחקרים מצביעים על יתרונות רבים בטיפול בירידה שמיעה, מהקשר לדמנציה עד לשיפור בחיי החברה והמצב רוח, ומנגד על חסרונות רבים בהזנחת השמיעה שעלולים להוביל לבידוד חברתי ואפילו דיכאון. בשורה התחתונה מי לא היה רוצה את הטוב ביותר להורים שלו?

אז איך נספר להורה שהוא חווה ירידה בשמיעה ונעודד אותו לטפל בה?

  1. למדו על ירידה בשמיעה – יש סימנים רבים לירידה בשמיעה, לעיתים אדם שחווה ירידה בשמיעה ישמע צלילים מסוימים טוב יותר מצלילים אחרים, דבר שעלול לגרום לו לחשוב שהוא שומע בסדר (ולהאשים את הסובבים שלא מדברים מספיק ברור), במקרים אחרים ההורה יבין שהוא חווה ירידה בשמיעה אך לא חושב שיש מה לעשות בנדון. לכן חשוב שנלמד על ירידה בשמיעה, על ההשפעות שלה ועל צורות הטיפול בה. סביר שגם אתם תופתעו לדעת עד כמה הטכנולוגיות שקיימות היום בתחום מכשירי השמיעה מתקדמות ומאפשרות שינוי באיכות החיים, משיפור ביכולת לתפקד גם בסביבה רועשת ומאתגרת, ועד לחיבורים אלחוטיים לסלולרי ולטלויזיה.
  2. היו רגישים – נסו להבין מאיפה מגיע הקושי בהפנמה כי קיימת ירידה בשמיעה, ואיך הייתם אתם רוצים שיפנו אליכם אם היה מדובר בבעיה שאתם חווים. אנו מאמינים שהכי חשוב לגרום להורה להבין שהוא חשוב לכם, ולכן אתם רוצים את טובתו לפני הכל.
  3. התמקדו ביתרונות – הרבה אנשים לא מכירים את היתרונות בטיפול בירידה בשמיעה, יש גם אנשים שהתרגלו לחיות עם ירידה בשמיעה עד ששוכחים שהיה פעם אחרת. לכן חשוב לספר להורה על ההנאות הקטנות ששוות את התהליך, כמו לדבר עם הנכדים, להנות מסרט טוב, להרגיש בנוח בשיחה גם בסביבה רועשת ולחיות חיים מלאים עם הצלילים הקטנים ששכחנו שקיימים.
  4. הציעו לעשות את הצעד הראשון יחד – הרבה פעמים אנשים מבינים שהם צריכים לטפל בירידה בשמיעה, אך חוששים מההליך הארוך, או מהטרחה הכרוכה בלאתר מכון שמיעה או רופא אא”ג. לכן סיוע בביצוע הצעד הראשון יכול לעזור מאוד. הגעה עם ההורה לבדיקת שמיעה יכולה לשפר את ההרגשה ולהעלות את המוטיבציה. יש כאלו המשלבים את הפגישה ביום כיף משותף שיכול להיות זמן איכות לכולם.

אנו מאמינים שבסופו של דבר ההורה יודה לכם על כל רגע קטן של שיפור בשמיעה ואיכות החיים.

לכל שאלה בנוגע לשלבים הבאים בטיפול בירידה בשמיעה השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם.

קביעת תור

קבעו תור און-ליין

או לקביעת תור בעזרת נציג:

מלא פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.