מידע לאחר קניית מכשיר שמיעה

הסתגלות למכשיר שמיעה חדש

לכל דבר חדש אנו זקוקים לתקופת הסתגלות: כורסה חדשה, נעל חדשה, משקפיים חדשים, שיניים חדשות – עד שהוא הופך חלק מאתנו. גם מכשירי השמיעה הינם אביזר חיצוני וזר לגופנו ולכן נדרשת סבלנות רבה, בעיקר בשבועיים הראשונים של תקופת ההסתגלות. אנחנו לומדים את דרכי הטיפול במכשירי השמיעה החדשים, את דרך הרכבתם על אוזנינו, וכמובן, אנחנו לומדים את הדבר החשוב מכל – לשמוע מחדש.

ככל שהתקופה של הירידה בשמיעה ללא טיפול ארכה זמן רב יותר, כך קשה יותר להסתגל ולשמוע מחדש את העולם סביבנו. אנו נוטים לשכוח איך באמת שמענו דברים בעבר, בתקופת השמיעה התקינה. מעבר לכך, אנו נוטים גם לצפות לשמוע דרך מכשירי השמיעה כפי ששמענו פעם בצעירותינו

לכן בתחילת דרכינו עם מכשירי השמיעה מוטב לזנוח את הזיכרונות ולהציב לעצמנו יעדים ברורים ומוגדרים, אותם ברצוננו להשיג. הצבת יעדים והצמדות להדרכה, אותה קיבלתם מקלינאי התקשורת שלכם, יקלו במידה רבה מאוד על תהליך ההסתגלות למכשירי השמיעה. אם תנהגו בדרך זאת, אנו בטוחים שכבר בביקורת הראשונה אצל קלינאי התקשורת שלכם (כשבועיים לאחר קבלת מכשירי השמיעה) תוכלו לדווח על שביעות רצון ממכשירי השמיעה שרכשתם.

תהליך התאמת מכשירי השמיעה הדיגיטליים הינו תהליך דינמי.

לכן חשוב שבתקופת ההסתגלות אליהם תחשפו לסביבות שמיעתיות רבות ותרשמו הערות על תפקודכם והנאותיכם מהתוצאות.

השלמת תהליך כיוון מכשירי שמיעה דיגיטליים דרך המחשב ע”י קלינאי התקשורת שלכם דורש מספר פגישות לצורך השגת תוצאות מרביות. חשוב להדגיש, כי מדובר בכיוון נתונים שונים ולא ב”תיקונים” במכשירי השמיעה, כפי שאנשים לפעמים נוטים לחשוב. לכן שוב, חשוב להיות סבלניים על מנת להגיע לתוצאות מרביות, שישרתו אתכם לאורך זמן. חשוב גם שיתוף פעולה מלא מצדכם עם קלינאי התקשורת שלכם על מנת שיוכל להבין את צרכיכם ולהשתדל למצות באופן מקסימאלי את היכולות הטכנולוגית של מכשירי השמיעה עבורכם.

לעיתים קורה, כי אנשים רוכשים מכשיר שמיעה אחד, כאשר בפועל הם זקוקים לשניים או רכשו מכשירי שמיעה בעלי רמה טכנולוגית פשוטה וציפו לתמורה רבה יותר ממה שניתן היה לצפות. חשוב לדבר על כך עם קלינאי התקשורת שלכם מוקדם ככל שניתן ולהחליט ביחד איתו על הוספת מכשיר לאוזן השנייה או החלפת מכשירים לאחרים, בעלי יכולות טכנולוגיות משוכללות יותר.

טיפים לבעלי מכשיר שמיעה

כיצד תשמור על מכשיר השמיעה שלך?

מכשיר השמיעה שלך הוא מכשיר מתוחכם ורגיש. הביצועים שלו בחיי היומיום תלויים, במידה רבה, בטיפול שאתה מעניק לו. להלן מספר עצות מועילות לשמירה על מכשיר השמיעה שלך:
לא חשוב מאיזה סוג מכשיר השמיעה שלך, עליך לנקות אותו לעיתים קרובות עם נייר טישו יבש. אל תשתמש במים או סבון, מפני שהם עלולים לפגוע בו.”איך לשמור ולהאריך את חיי הסוללה?” הוצא את הסוללה מהמכשיר בלילה.
– שמור את מגעי הסוללה במכשיר נקיים.
– מכשיר נקי ולא “סתום” יצרוך פחות סוללות.
– קנה סוללות מתאימות למכשירי שמיעה, אצל מפיץ מוסמך.
– שמור את הסוללות במקום יבש וקריר, אך לא במקרר.
– זה לא רעיון טוב לקנות כמות גדולה של סוללות בבת-אחת – סוללות מתיישנות
ומאבדות כוח.
– קנה בכל פעם כמות סוללות המספיקה לצריכה חודשים לערך.

איך לשמור על המכשיר משעוות האוזן?

שעוות האוזן יכולה לסתום את המכשיר ולהפריע ליכולת ההגברה והצליל שלו. כמות גדולה של שעווה עלולה לפגוע ברכיבי המכשיר ולגרום להם נזק שיצריך החלפתם.
לעולם אל תנסה להוציא שעווה מהמכשיר באמצעות סיכות, עפרונות, קיסמי שיניים, מלקחיים/פינצטות וכו’ – אלו עלולים לגרום לנזק חמור למכשיר השמיעה.
לקבלת מידע נוסף בנושא, פנה לסניף מדטון-הדים הקרוב לביתך.
רוב מכשירי השמיעה בתוך האוזן מגיעים עם פילטר נגד שעווה. פילטר זה מונע מהשעווה לגרום נזק למערכת האלקטרונית. פטנט קטן זה עוזר לפעולה תקינה של מכשיר השמיעה, ולצליל ברור לאורך שנים. אם גם למכשיר שלך יש פילטר, התייעץ עם סניף מדטון-הדים הקרוב לגבי מהו הטיפול הטוב והנכון בפילטר.
הביקורת התקופתית חשובה ביותר, ובמידת הצורך יש להחליף את הפילטר בחדש. פעולה פשוטה זו תשמור על מכשיר השמיעה שלך במצב עבודה.

מה לעשות אם המכשיר מפסיק לפתע לעבוד?

תחילה, כדאי לנסות מספר “תרופות ביתיות”:
– בדקו שהמכשיר דלוק וגלגל העוצמה נמצא במצב הגברה גבוהה.
– אם במכשיר יש מתג טלפון, וודאו שהוא לא נמצא על מצב זה.
– בדקו שהסוללה הוכנסה כראוי ובכיוון הנכון ושדלת בית הסוללה סגורה היטב.
– במכשיר שמיעה מאחורי האוזן (BTE) – יש לבדוק שצינורית האוזניה לא התקפלה.
– בדקו שעווה באוזניה. במכשיר בתוך האוזן – בדקו את הפילטר.
– נסו סוללה חדשה.

אם בכל זאת מכשיר השמיעה אינו עובד, צרו קשר עם סניף מדטון-הדים הקרוב.
אנו נעשה את מיטב המאמצים להבטיח את פעולתו התקינה של מכשיר השמיעה שלך.

עוד עצות מועילות על מנת למנוע נזק,

יש להימנע מלחשוף את המכשיר לטמפרטורות גבוהות. אל תניח אותו על תנור או מקור חום אחר, במכונית או בחלון החשוף לקרני שמש ישירות. יש להקפיד לא להרכיב את מכשיר השמיעה בזמן שמשתמשים במייבש שיער.
יש למנוע מגע עם כימיקלים קשים, כמו: ספריי לשיער. הספריי עלול להידבק ולחסום את רכיבי המכשיר הרגישים. לכן, הקפידו להסיר את המכשיר בזמן טיפול שיער או יופי.
אין להרכיב או להסיר את מכשיר השמיעה בתוך חדר האמבטיה. כך תוכלו להימנע מלהפיל אותו על משטחים קשים, כמו: כיור, אמבטיה, שיש או רצפה.
היו בטוחים שהסרתם את מכשיר השמיעה לפני כל רחצה במקלחת או באמבטיה. לחות ורטיבות הם האוייב מספר אחד של מכשירי שמיעה. לפיכך, השתדלו לשמור את המכשירים יבשים ככל האפשר. בלילה יש לפתוח את בית הסוללה, על מנת לייבש את המכשיר. רצוי להשתמש בערכת ייבוש למשך הלילה, אותה ניתן להשיג בסניף מדטון-הדים הקרוב לביתך.
שמרו על מכשיר השמיעה רחוק מחתולים, כלבים וחיות בית אחרות. הסקרנות עלולה לגרום להם ללעוס את המכשיר ולפרקו. זכרו לכבות את מכשיר השמיעה כשהוא לא בשימוש – מכשיר שמיעה, שפועל מחוץ לאוזן, יכול להפיק רעש ש”ישגע” את חיות הבית.
לפעמים בזמן הרכבת המכשיר, אתם שומעים קול שריקה – “פידבק”. על מנת להקטין הפרעה זו למינימום, מומלץ לנקוט בצעדים הבאים:
– הרכיבו את המכשיר בצורה נכונה והקפידו שישב טוב באוזן.
– בדקו את גלגל העוצמה – ייתכן שהוא מכוון לעוצמה גבוהה מידי.
– שמרו על תעלת האוזן נקייה משעווה.
– פידבק עלול להיגרם גם מאלמנט קרוב, המכסה על המכשיר, כגון: יד, טלפון או
כיסוי ראש.
אם השריקה מהווה מטרד קבוע, פנו לייעוץ בסניף מדטון-הדים הקרוב.
שמרו על טיפול נאות במכשיר השמיעה שלכם, וכך יהיו לכם מעט תקלות טכניות והרבה זמן ליהנות מהקולות היפים הסובבים אתכם.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קביעת תור

קבעו תור און-ליין

או לקביעת תור בעזרת נציג:

מלא פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.