טיפול ותחזוקה של מכשירי השמיעה

סוללות

מכשיר השמיעה שלכם אינו פועל כראוי? הפעולה הראשונה שמומלץ לבצע היא לבדוק את הסוללה (רצוי להחליף בסוללה חדשה מהאריזה). בגלל גדלם למכשירי השמיעה סוללות קטנות בעלות זמן חיים מוגבל, יש להקפיד להחליף את הסוללות בזמן. במרבית מכשירי השמיעה ניתנת התראה קולית כשהסוללות נחלשות במכשירי Oticon שמתחברים לאפליקציה ניתן לקבל חיווי מצב הסוללה דרך האפליקציה. מומלץ להחזיק בסוללות רזרביות בכל עת, ולכבות את מכשירי השמיעה בזמן שהם לא בשימוש. כדאי לדעת כי לא תמיד הסוללות בשני מכשירי השמיעה נגמרות באותו זמן ייתכן כי קצת צריכת הסוללה יהיה שונה בין מכשיר ימין למכשיר שמאל. מכשירי שמיעה נטענים, מומלץ להניח אותם במטען בכל זמן שלא משתמשים בהם במיוחד במהלך הלילה. קצב צריכת הסוללה מתגבר בעת הזרמת צליל מאביזרים שונים (טלפון טלויזיה וכיוב). *חשוב להרחיק את הסוללות מהישג ידם של ילדים.

שעווה באזניים

אם מכשיר השמיעה שלכם לא פועל כמתבקש, למרות שווידאתם שהסוללה תקינה, זה הזמן לבדוק האם המכשיר סתום משעווה. לכל מכשיר שמיעה יש פתח שממנו יוצאים הקולות אל האוזן, במרבית המקרים הפתח הזה מוגן על ידי סנן (פילטר) שמונע כניסת שעווה למכשיר וסתימת הפתח. יש לדאוג לניקוי השעווה דרך קבע ממכשיר השמיעה, יש לנגב את המכשיר במטלית יבשה בכל פעם שמסירים אותו מהאוזן, למכשירים מסוימים אף מצורפת מברשת קטנה להברשת שאריות שעווה מפתח המכשיר. מעת לעת יש לבצע החלפת פילטר, ובמכשירים בהם יש כיפות (דומים) להחליף את הכיפה. ישנם אנשים שסובלים מהפרשה מוגברת של שעוות האוזן ומכשירי השמיעה שלהם מועדים להיסתם בתדירות גבוהה יותר, מומלץ לבצע ניקוי אזניים אצל אאג מעת לעת על מנת להימנע מכך.

לחות

מעצם השימוש בהם מכשירי השמיעה באים דרך קבע במגע עם לחות, הזיעה שלנו, לחות שמצטברת בתעלת האוזן, ולעיתים חשיפה לגשם או שיער רטוב. ככלל מומלץ לשמור על מכשירי השמיעה נקיים ויבשים בכל העת ולנגב אותם במטלית יבשה ונקיה עם הסרתם מהאוזניים, מומלץ במכשירים לא נטענים לפתוח את דלת בית הסוללה במהלך הלילה על מנת לאפשר אוורור נוסף של המכשיר. לאנשים שנוטים להזיע מומלץ להשתמש באביזרי יבוש במהלך הלילה על מנת לספוח את הלחות שהצטברה במכשירי השמיעה בזמן השימוש. אין להכנס עם מכשירי השמיעה למקלחת או לבריכה ומומלץ להרכיב אותם רק כאשר השיער כבר יבש והאוזן יבשה.

ציפצופים (פידבק)

מכשירי השמיעה של Oticon כיום מצויידים במנגנונים מתקדמים (OpenSound Optimizer™) ביותר למניעת תופעת הציפצופים. בעת התאמת המכשיר קלינאי התקשורת שלכם יוודא שהמכשיר מכוון באופן שאינו אמור ליצור פידבק. במידה ובכל זאת נתקלתם בתופעה יתכן שהדבר נובע מכמה סיבות

מהרכבה לא מדוייקת של המכשיר באוזן יש להסיר את המכשיר ולהרכיב אותו מחדש ולוודא שמונח באוזן בצורה תקינה כך שצליל לא דולף החוצה.

פקק שעווה בתעלת האוזן – אם התעלה חסומה לחלוטין עי פקק שעווה עלול להווצר פידבק יש לבצע ניקוי אצל רופא אאג

כשחפצים מסויימים מוצמדים למכשיר כמו למשל אפרכסת הטלפון במצב כזה יש להרחיק את האפרכסת מהאוזן או למקם אותה בזוית שלא תחסום את המיקרופון של המכשיר

קביעת תור

קבעו תור און-ליין

או לקביעת תור בעזרת נציג:

מלא פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.