איך תשמור על השמיעה שלך?

חשיפה לרעש בעצמות גבוהות עלולה לפגוע במנגנוני השמיעה באוזן הפנימית ולהוביל לפגיעה עצבית בשמיעה.  

גלי הקול החזקים שיוצאים ממקור קול כלשהו – כמו למשל יריית אקדח, פיצוץ, או מוזיקה מרמקולים עוצמתיים – נעים בחלל האויר ובהגיעם לאוזניים שלנו מתחילים לגרום לנזק.
זוכרים  את קוואזימודו*? להפעלת פעמונים כמו בנוטרדאם סביר מאוד שהוא היה נואש לאטמי אזניים 

אבל לא רק הוא, ולא רק צלילים עוצמתיים ביותר גורמים לנזק. חשיפה חוזרת ונשנית לצלילים חזקים גורמת לנזק שמיעתי גם כן. כאשר רעש עובר מעבר לעצמה מסוימת מתחיל להגרם נזק לתאי השיער באוזן הפנימית. כשזה קורה שוב ושובהפגיעה הופכת לבלתי הפיכה, ונוצרת ירידת שמיעה עצבית  שנשארת לתמיד. 

איך תדעו  שהרעש מזיק לאוזניים שלכם? 

הנה שלושה טיפים שיאפשרו לכם לדעת האם עצמת הרעש מזיקה: 

  • כשאתם צריכים לצעוק כדי להישמע ולנהל שיחה בסביבה רועשת 
  • אתם חשים ירידה בשמיעה לזמן קצר לאחר החשיפה לרעש 

מה שפוגע בשמיעה שלנו הוא עוצמת הצליל ומשך הזמן שנחשפנו אליו. חוזק הצליל נמדד ביחידות של דציבלים (dB), כאשר  0 dB  היא העצמה הנמוכה ביותר שהאוזן האנושית מסוגלת לזהות בצליל מסויים ו 180 dB  יהיה רעש שרקטה תשמיע בעת  שיגור לחלל.  בחיי היומיום שלנו,  שיחה רגילה תהיה ברמה של 60 dB, מכסחת דשא תהיה ברמה 90 dB, מסור שרשרת ב 100 dB, קונצרט רוק חזק יהיה 115 dB ומנוע סילון יהיה 140 dB. מומחים רבים מאמינים שחשיפה ממושכת ליותר מ- 85 דציבלים פותחת פתח לצרות…

ככל שאתה חשוף לרעש חזק יותר וככל שאתה קרוב אליו יותר, כך הסיכון לפגיעה הוא גבוה יותר.

טיפים להגנה על השמיעה מנזקי רעש  במיוחד באטרקציות שמביא אתו הקיץ 

אובדן שמיעה בלתי הפיך יכול להתרחש בעת האזנה למוזיקה רועשת, במיוחד אם אתה נחשף אליו לאורך זמן רב יותר. אספנו ארבעה טיפים שיעזרו לכם להגן על השמיעה:
 

  • השתמשו באטמי אוזניים – וזכרו שהם עובדים רק אם הם מותאמים כראוי בתעלת האוזן. 
  • שמרו מרחק מרמקולים גדולים. 
  • הקפידו לא לשהות זמן רב בסביבה רועשת 
  • השתמשו באפליקציה למדידת רמת הצליל. 
  • אחרי הופעה, יתכן שתחוו צלצולים באוזניים או ירידה בשמיעה. זו תגובה פיזית לרמות רעש חזקות. אם אתם חווים תסמינים כאלה מעל יום אחד לאחר ההופעה, אנו ממליצים לכם לפנות לברור רפואי 

*הגיבן מנוטר דאם 

איך תשמור על השמיעה שלך? 1

השאר תגובה