ירידה בשמיעה (ליקוי שמיעה)

השמיעה מאפשרת לנו תקשורת עם האנשים מסביבנו, וירידה ביכולת זו עלולה להביא למצוקה ולירידה משמעותית באיכות החיים של האדם לקוי השמיעה

ירידה בשמיעה (או: ליקוי שמיעה) הינה אובדן חלקי או מלא של השמיעה באחת האוזניים או בשתיהן. 

עד שנות ה- 50 של המאה הקודמת לא בוצעה חקירה מקיפה בנושא הפרעות השמיעה, אך לאחר מלחמת העולם השנייה שמיעתם של מיליוני חיילים נפגעה, והצורך לאתר ולטפל בבעיות שמיעה התעורר בצורה משמעותית. מאז נראתה התפתחות מרשימה מאוד בחקר תחום השמיעה ובהיצע העזרים לשמיעה לקויה. 

בשנת 2010 הוחל חוק לפיו כל התינוקות בארץ עוברים בדיקת סינון שמיעה לאחר לידתם, וזאת על מנת לאתר ולטפל מוקדם ככל האפשר בלקויות שמיעה, לאור חשיבותו העצומה של חוש השמיעה להתפתחות השפה בקרב ילדים. באופן זה ניתן להתאים את הטיפול והסיוע הנדרשים כבר בשנת החיים הראשונה.  

תהליך השמיעה 

האוזן בנויה משלושה חלקים: אוזן חיצונית (אפרכסת ותעלה), אוזן תיכונה (עור התוף ושלוש עצמות השמע) ואוזן פנימית (שבלול, עצב השמיעה, ותעלות בצורת חצי עיגול המסייעות בשיווי המשקל).  

בתהליך השמיעה גל הקול נכנס לאוזן ונע דרך כל חלקיה, עד שמגיע אל מרכז השמיעה במוח. בסופו של התהליך המוח מפענח ומפרש את מה ששמענו.  

ירידה בשמיעה

חשיבות השמיעה 

התפתחות השפה – חוש השמיעה מאפשר לנו למידה בלתי פוסקת של העולם, ולכן יש לו חשיבות עצומה בהתפתחות הקוגניטיבית של תינוקות וילדים. התינוק שומע עוד בהיותו ברחם, ומצאתו לעולם הוא חשוף כל הזמן לגירויים שמיעתיים בסביבתו. תהליך לימוד השפה נעשה באמצעות חשיפה לגירויים שמיעתיים ספונטניים (שיחה בין אנשים, טלוויזיה דולקת וכו’). כאשר תינוק נולד עם לקות שמיעה החשיפה לגירויים אלו מוגבלת, כך שבמקרים של ליקוי שמיעה מולד, לימוד השפה מאתגר הרבה יותר בעקבות החסך השמיעתי.  

אמצעי הגנה מפני סכנות סביבתיות – כדוגמת שמיעת תנועת רכבים, זיהוי אדם שמגיע מאחור, שמיעת התראות ואזעקות וכן הלאה. תפיסה חושית של העולם מאפשרת לנו לקלוט את סביבתנו, ומסייעת לנו להרגיש ערוכים למתרחש. 

תקשורת האדם עם סביבתו – השמיעה מאפשרת לנו תקשורת עם האנשים מסביבנו, וירידה ביכולת זו עלולה להביא למצוקה ולירידה משמעותית באיכות החיים של האדם לקוי השמיעה.  

היבט רגשי – ליקוי השמיעה, במיוחד כאשר מדובר על ליקוי המופיע בגיל מאוחר, עלול להשפיע לרעה על רווחת האדם שסובל ממנה. הדבר יכול להוביל להתכנסות ולחוסר מוטיבציה לפעילות חברתית (כגון ויתור על הליכה להצגות והרצאות עקב הקושי לעקוב אחר הנאמר), לשינוי היחס שמתקבל מהסביבה בעקבות הקושי בתקשורת, לחשדנות ואף לבדידות.   

טיפים להתחלה עם מכשירי שמיעה חדשים

גורמים אפשריים לליקויי שמיעה 

ירידה בשמיעה בעקבות עלייה בגיל (פרזביאקוזיס) – הגורם הנפוץ ביותר לירידה בשמיעה, המושפע הן מגורמים גנטיים והן מגורמים סביבתיים (חשיפה לרעש, מחלות ועוד). 

בתהליך ההזדקנות מתרחשת ירידה ביכולת התפקוד החושי, לרבות חוש שמיעה. הפגיעה בשמיעה כוללת לעיתים תהליכים ניווניים גם במערכת השמיעה המרכזית במוח.  

ישנם מאפיינים נפוצים הנלווים לאיבוד שמיעה בגיל מבוגר, ביניהם ירידה ביכולת הפענוח (הבנת הנשמע), והידרדרות ביכולת הקשב השמיעתי (האודיוטרי) – קושי לעקוב אחרי הנאמר בשיחה בנוכחות רעש רקע, או כאשר מספר אנשים מדברים במקביל.  

השינויים הללו נובעים מגורמים שונים: תהליכי הזדקנות טבעיים, משתנים גנטיים, ואף גורמים סביבתיים כגון חשיפה לרעש, הרגלי תזונה (המשפיעים על רמות השומנים בדם, תפקוד כלי הדם וכו’) ומחלות הקשורות לאיזון המטבולי בגוף (יתר לחץ דם, סוכרת ועוד). 

גנטיקה – ליקוי השמיעה יכול לעבור בתורשה, או להוות סימפטום נלווה לתסמונת מולדת. 

מחלות הגורמות לירידה בשמיעה – ירידה בשמיעה יכולה להיות תסמין עיקרי או נלווה למחלות שונות. דוגמאות למחלות הפוגעות בשמיעה הן אוטוסקלרוזיס (מחלה שגורמת לפגיעה בתנועת עצמות השמע), ומחלת מנייר (שפוגעת באוזן הפנימית).  

תרופות אוטוטוקסיות – תרופות עם תופעת לוואי של פגיעה בשמיעה, כגון סוגי אנטיביוטיקה מסוימים ותרופות כימותרפיות. 

חשיפה לרעש – בעבר סברו שנפגעי רעש הם רק אנשים החשופים לרעש חזק מאוד על בסיס יומיומי, אך כיום ידוע שגם לחשיפה חד פעמית לרעש יכולה להיות השפעה מזיקה, ושהאזנה למוזיקה באוזניות יכולה גם היא להוביל לנזק שמיעתי. 

בנוסף, מובן כיום שהשפעת הרעש על האדם היא השפעה רחבה החורגת מתחום השמיעה בלבד, וייתכן שיתלוו לכך גם השפעות פיזיות, פסיכולוגיות, התנהגותיות וחברתיות. 

חבלה – חבלה מוחית המובילה לירידה ביכולת השמיעה, או כזו הפוגעת בחלקי האוזן ומשבשת את המהלך התקין של הולכת הצליל (למשל, קרע בעור התוף).   

ירידה בשמיעה

סיווג לקויות שמיעה

קיימים שלושה סוגים עיקריים של ליקויי שמיעה: תחושתי עצבי (סנסורי נויראלי), הולכתי (קונדקטיבי) ומעורב (שילוב של השניים הראשונים). 

1. ליקוי תחושתי עצבי – ליקוי שמיעה בלתי הפיך. מקורו בפגיעה באיברי האוזן הפנימית (תאי השערה), או בעצב השמע ובמסילות העצביות המוליכות מעצב השמע אל המח. ליקוי זה אופייני לליקוי שמיעה בעקבות עלייה בגיל (פרזביאקוזיס), ויכול גם להיגרם מנטילת תרופות אוטוטוקסיות, חשיפה לרעש, משתנים גנטיים וכן הלאה. ייתכן שתתלווה לליקוי תחושתי עצבי גם קושי בהבנת הנשמע – הדרדרות ביכולת לפענח מילים, גם אם ייאמרו בעוצמה מספקת. במקרים אלו ניתן לרוב לשפר את התפקוד השמיעתי באמצעות ההגברה שמספקים מכשירי שמיעה. 

במצבים מסוימים, בהם לא משיגים תועלת מספיקה ממכשירי שמיעה קונבנציונאליים, נשקלת האפשרות לניתוח להשתלת שתל שבלול (Cochlear implant).  

2. ליקוי הולכתי – ליקוי זה יכול להיות בר חלוף או להישאר קבוע.

בליקוי שמיעה מסוג זה, קיימת הפרעה במעבר הצלילים אל תוך האוזן הפנימית. במצב זה האוזן הפנימית ועצב השמיעה תקינים ומתפקדים, אך הצליל אינו מגיע אליהם בעוצמה מספקת. 

ההפרעה במעבר הצלילים נגרמת בעקבות פגם או נזק לאוזן החיצונית ו/או לאוזן התיכונה, כדוגמת הצטברות שעווה בתעלת האוזן, הצטברות נוזלים באוזן התיכונה, נקב בעור התוף, נזק מכאני לעצמות השמע ועוד. 

לרוב ניתן לטפל בליקויי שמיעה הולכתיים באמצעות תרופות או בעזרת פרוצדורות כירורגיות מתאימות. למשל, אם הגורם המפריע הוא נוזלים בחלל האוזן התיכונה, ניתן להכניס צינוריות אוורור על מנת לנקזם, אם מקור הבעיה הוא נקב בעור התוף ניתן לבצע ניתוח לסגירת הנקב, ואם מדובר בהפרעה בתנועת עצמימי השמע ניתן לעיתים לטפל בה באופן כירורגי. 

מעבר למכשירי הקונבנציונאליים, קיימים מכשירי שמיעה ייחודיים המיועדים לשיקום ליקוי הולכתי, מכשירים מעוגני עצם, שהשימוש בהם מצריך ניתוח המעגן אותם לגולגולת. ישנם סוגים שונים של מכשירים מעוגני עצם, ויש להתאימם למטופל תוך שיקלול כל נתוני המטופל וחומרת המצב השמיעתי. 

3. ליקוי מעורב – שילוב של ליקוי הולכתי עם ליקוי תחושתי עצבי. במקרים אלו ייתכן וניתן יהיה לטפל במרכיב ההולכתי, אך כאמור הנזק התחושתי עצבי אינו הפיך.

 

חומרת ליקוי השמיעה 

ליקויי שמיעה מסווגים על פי המקור שלהם (הולכתי/ תחושתי עצבי/ מעורב) וגם על פי דרגת החומרה שלהם – מזערית עד עמוקה.  

חומרת ליקוי השמיעה נקבעת על פי ספי השמיעה שנקבעים בבדיקת השמיעה (אודיוגרמה): 

חומרת ליקוי השמיעה: שמיעה תקינה

סף השמיעה ביחידות dB HL: 

0-15

 

חומרת ליקוי השמיעה: ליקוי שמיעה מזערי

סף השמיעה ביחידות dB HL

16-25

כיצד ישפיע ליקוי השמיעה ביומיום: ליקוי שמיעה מינימלי בחומרתו, אך נחשב לליקוי שמיעה שראוי להתייחסות בקרב ילדים, כיוון שהם זקוקים לחשיפה חושית מקסימלית לצורך תהליכי התפתחות ולמידה.

 

חומרת ליקוי השמיעה: ליקוי שמיעה קל

סף השמיעה ביחידות dB HL:

26-40

כיצד ישפיע ליקוי השמיעה ביומיום: קושי בשמיעת צלילים חלשים (למשל, עיצורים בסוף מילה).

 

חומרת ליקוי השמיעה: ליקוי שמיעה בינוני

סף השמיעה ביחידות dB HL:

41-55

כיצד ישפיע ליקוי השמיעה ביומיום: קושי בשמיעת שיחה המתנהלת בעוצמה רגילה, קושי בשמיעת חלק מהעיצורים בשפה, ולפיכך גם קושי בהבנת הנאמר.

 

חומרת ליקוי השמיעה:  ליקוי שמיעה בינוני-חמור

סף השמיעה ביחידות dB HL:

56-70

כיצד ישפיע ליקוי השמיעה ביומיום: שמיעה חלקית או חלקית מאוד של שיחה המתנהלת בעוצמה רגילה, קושי תקשורתי משמעותי.

 

חומרת ליקוי השמיעה:  ליקוי שמיעה חמור

סף השמיעה ביחידות dB HL:

71-90

כיצד ישפיע ליקוי השמיעה ביומיום: שמיעה חלקית או חלקית מאוד של שיחה המתנהלת בעוצמה רגילה, קושי תקשורתי משמעותי.

 

חומרת ליקוי השמיעה: ליקוי שמיעה עמוק/ חרשות

סף השמיעה ביחידות dB HL:

90+

כיצד ישפיע ליקוי השמיעה ביומיום: חוסר יכולת לשמוע דיבור, היעזרות ניכרת בחושים אחרים לצורך תקשורת עם הסביבה, ויכולת לשמוע צלילים חזקים בלבד (או תחושת ויברציה בלבד כשנשמעים צלילים בתדר נמוך- בסים).

 

חשוב לציין שליקוי שמיעה בחומרה זהה אצל שני אנשים יכול לבוא לידי ביטוי באופן שונה לחלוטין מבחינת יכולות התפקוד השמיעתי היומיומי שלהם ואופן התקשורת שלהם עם הסביבה.    

פתרונות ועזרים עבור אנשים לקויי שמיעה 

התפקיד הבסיסי של עזר שמיעה הוא להגביר את הצליל לרמה בה האדם לקוי השמיעה יכול לשמוע אותו ולעבדו.  

לפני העידן האלקטרוני אנשים השתמשו בחצוצרות שמע מכאניות על מנת להגביר קול. את החצוצרה הכניסו לתוך האוזן, והיא תרמה להגברה של 10-15 דציבל.  

שנים לאחר מכן פותחו מכשירי השמיעה, בתחילה כמכשירים אנאלוגיים, ובסופו של דבר כמכשירים דיגיטליים.  
 
מכשיר השמיעה של ימינו הינו אביזר מתקדם וזעיר, שבתוכו יש שבב חכם המסוגל לבצע מיליוני פעולות בשנייה. תכנון מכשיר שמיעה מצריך שיתוף פעולה של מתכנתים, מהנדסים, אודיולוגים ואנשי תפיסת דיבור. 
 
מכשיר השמיעה יכול לעזור מאוד בשיפור יכולת הבנת הדיבור, בעיקר בתנאי שקט. מוסכם כי הבנת דיבור על רקע רעש היא עדיין האתגר המשמעותי ביותר בתהליך התאמת המכשיר וברמת ההתמדה בהרכבתו.  
 
כפי שהוזכר קודם לכן, בנוסף למכשירי השמיעה קיימים עזרי שמיעה המושתלים כירורגית, אשר מוצעים במקרים בהם מכשיר שמיעה קונבנציונאלי אינו יעיל מספיק, כגון שתל שבלול המוחדר לאוזן הפנימית, או מכשיר שמיעה בהולכת עצם המקובע בתהליך ניתוחי אל הגולגולת.   

מלא פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם

    • מדיניות פרטיות – מדטון בע”מ ומדטון קמעונאות בע”מ
      עודכן לאחרונה בתאריך 17 ספטמבר 2025

      1. מבוא
        חברות מדטון בע”מ ומדטון קמעונאות בע”מ (להלן: “מדטון”, “מדטון-הדים” או “החברות”) הן חברות ישראליות המספקות פתרונות שמיעה לכל אדם השואף לשפר את איכות חייו ואיכות
        שמיעתו ומהווה כתובת לפתרון אופטימלי, מקצועי וזמין.
        מדטון-הדים הינה חלק מקונצרן השמיעה William Demant המעניק פתרון נרחב לכל תחומי השמיעה, החל משלב הדיאגנוסטיקה ועד לשלב השיקום. החברות מכבדות את פרטיות המשתמשים באתרי האינטרנט שלהן. מדיניות זו נועדה לפרט את אופן השימוש במידע אישי, לרבות מידע רגיש, אשר נמסר על-ידי המשתמש או נאסף במהלך השימוש באתר, והיא מנוסחת בהתאם להוראות הדין, לרבות חוק הגנת הפרטיות, תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), והוראות רגולציה רלוונטיות.
      2. הגדרות
        • “מידע אישי” – כל מידע על אדם מזוהה או שניתן לזהותו, כגון שם, כתובת אימייל, תפקיד, שם חברה, מזהי עוגיות, כתובת IP וכדומה.
        • “מידע בעל רגישות מיוחדת” – כהגדרתו בחוק, לרבות מידע רפואי, ביומטרי, גנטי, רישום פלילי, מיקום בזמן אמת, ועוד. מדטון אוספת מידע רפואי הכולל בדיקות שמיעה וחומרים רפואיים נלווים.
        • “עיבוד” – כל פעולה או סט פעולות במידע אישי, לרבות איסוף, שמירה, שימוש, העברה, התאמה, מחיקה והשמדה.
      3. מטרת המדיניות
        מטרת מסמך מדיניות פרטיות זה היא לתאר באופן עקרוני את סוגי המידע האישי שאנו אוספים, הן באמצעות עובדי החברה בסניפים השונים והן בעת ביקור באתר האינטרנט שלנו (https://medton-hedim.co.il/)
        המסמך יפרט את מטרת האיסוף, השימושים והעיבודים שנעשים ושעשויים להיעשות בו, אופן השמירה על המידע והעברתו לצדדים שלישיים. כמו כן, יפורטו זכויותיך בנוגע למידע והאמצעים בהם אנו נוקטים לשמירה על המידע.
        יצוין כי לעניין המידע האישי הנאסף על ידנו, אנו משמשים כבעלי השליטה במידע האישי. מרבית המידע נאסף על ידי חברת מדטון קמעונאות בע”מ ומועבר לחברת מדטון בע”מ ואילו המידע מאתר האינטרנט נאסף על ידי חברת מדטון קמעונאות בע”מ והמידע מעובד על ידה והיא משמשת כבעלת השליטה.
      4. סוגי המידע האישי שנאסף
        החברה אוספת מידע אישי ממספר קבוצות. להלן יפורטו פרטי המידע האישי הנאסף אודות כל אחד מהם:
        א. לקוחות
        פרטים מזהים: שם מלא, מספר תעודה מזהה, תאריך לידה, כתובת, טלפון, דוא”ל
        מידע רפואי: בדיקות שמיעה
        קשרי לקוחות: תיעוד שיחות טלפון, מועדי שיחות, מס’ טלפון, הקלטות שמע
        פרטים נוספים: שיוך מוסדי, עדכון נפטרים
        ב. עובדי החברה
        פרטים אישיים: שם, מספר זהות, כתובת, כתובת מייל
        פרטי העסקה: תפקיד, נפח משרה, נוכחות, חוזה העסקה, משכורת, פרטי חשבון בנק
        ג. ספקים ונותני שירות
        שם החברה, פרטי נציג, דרכי התקשרות, חוזה התקשרות, פרטי תשלום
        ד. גולשים באתר האינטרנט של החברה
        מידע שייאסף באמצעות קבצי קוקיז (Cookies), הנאסף לצורך שיפור אתר האינטרנט שלנו, חווית השימוש באתר, שיפור אספקת שירותי החברה, בקרה ולמטרות מחקריות ואנליטות:
        מידע על המחשב שלך או מספר מזהה ייחודי של ההתקן שבשימושך, מידע טכני אודות דפדפן האינטרנט או מערכת ההפעלה בשימושך ההעדפות וההגדרות שלך כגון אזור, זמן ושפה, נתונים סטטיסטיים על פעולות הגלישה והדפוסים שלך, פרטים אישיים ככל שתבחר להשאיר אותם בדף האינטרנט שלנו.
        ה. שמירת מידע בעת ביצוע רכישות מקוונות
        בעת ביצוע רכישות באתר, החברה אוספת מידע אישי הנחוץ להשלמת העסקה, לרבות שם, כתובת, פרטי יצירת קשר, ופרטי תשלום. מידע זה נשמר באופן מאובטח בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ”א–1981, ותקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע”ז–2017. החברה מתחייבת להשתמש במידע זה אך ורק לצורך עיבוד ההזמנה, מתן שירות ללקוח, ולצרכים תפעוליים פנימיים, ואינה מעבירה אותו לצדדים שלישיים אלא אם נדרש על פי דין או לצורך השלמת השירות (כגון העברה בין חברת מדטון קמעונאות לחברת מדטון, העברה לחברות סליקה או שילוח). הגולש רשאי לפנות בכל עת בבקשה לעיין, לתקן או למחוק את המידע האישי שנשמר לגביו, בכפוף להוראות הדין.
        ו. מידע על קטינים
        השימוש באתר ובמוצרי החברה מיועדים גם לקטינים, בכפוף להסכמת אפוטרופוס חוקי כנדרש לפי דין. החברות אינן אוספות ביודעין מידע אישי מקטינים מתחת לגיל 18 ללא הסכמה מפורשת של ההורה או האפוטרופוס החוקי. ככל שנמסר מידע אישי או רפואי על-ידי קטין, ייחשב הדבר כהצהרה מצד מוסר המידע כי ניתנה הסכמה מתאימה לכך.
        החברות נוקטות באמצעים מוגברים לשמירה על פרטיותם של קטינים, לרבות הגבלת השימוש במידע לצרכים חיוניים בלבד, מניעת העברת מידע לצדדים שלישיים שלא לצורך, והקפדה על אבטחת מידע בהתאם לסטנדרטים מחמירים.
        הורה או אפוטרופוס רשאי לפנות לחברות בכל עת לצורך עיון, תיקון, או מחיקה של מידע אישי שנמסר על-ידי קטין, בהתאם להוראות הדין.
      5. השימוש במידע
        ככלל, אנו מעבדים מידע אישי למטרות הבאות: מתן שירות, שיווק, אנליטיקה ושיפור השירותים, אבטחת מידע ועמידה בדרישות החוק על בסיס הסכמת נשואי המידע.
        המידע האישי שתמסור ובפרטים שייאספו במהלך השימוש שתעשה באתר ובפעילותך מול החברה, ייעשה שימוש בהתאם להוראות מדיניות זו או על פי הוראות כל דין, למטרות הבאות:
        • כדי לשפר ולהעשיר את השירותים והתכנים באתר, ובכלל זה ליצור שירותים ותכנים חדשים המתאימים לדרישות המשתמשים וציפיותיהם, וכן לשנות או לבטל שירותים ותכנים קיימים. המידע שישמש את האתר לצורך כך יהיה בעיקרו מידע סטטיסטי, שאינו מזהה אותך אישית;
        • כדי לאפשר לך להתאים את השירותים באתר להעדפותיך;
        • כדי לשלוח אליך מעת לעת מידע בדבר שירותיו ותכניו של האתר, פעילויות בקשר אליו ואל החברות, סקרים, עלוני מידע וכיו”ב. מידע כאמור עשוי להיות פרסומי באופיו והוא עשוי להישלח אליך באמצעות מסרונים (SMS), הודעות דוא”ל, או בדרך אלקטרונית אחר;
        • ליצירת קשר איתך כשהחברות סבורות שקיים צורך בכך;
        • לצורך ניתוח, בקרה ומסירת מידע סטטיסטי לצדדים שלישיים. מידע זה לא יזהה אותך אישית;
        • לשם תפעולו התקין ופיתוחו של האתר;
        • כדי לאכוף את תנאי השימוש באתר, על-מנת למלא אחר דרישות כל חוק, תקנה או דבר חקיקה אחר, וכן על-מנת לסייע לרשויות מוסמכות ולכל צד שלישי, כשהחברות סבורות בתום-לב כי עליהן לעשות כן;
        • לכל מטרה אחרת, המפורטת במדיניות פרטיות זו.
      6. העברת מידע בין חברות הקבוצה ולצדדים שלישיים
        במסגרת פעילותנו, החברה תשמור על המידע האישי ולא תעביר אותו לצד שלישי, אלא במקרים הבאים:
        • לצורך פעילות החברה ומתן שירות – מידע יועבר בין מדטון בע”מ לבין מדטון קמעונאות בע”מ, בהתאם לצרכים תפעוליים, שיווקיים, מקצועיים או רגולטוריים, ובכפוף להוראות הדין. העברת המידע תתבצע תוך שמירה על רמת אבטחת מידע נאותה ולמטרות המפורטות במדיניות זו בלבד.
        • לצורך פעילות החברה, המידע יועבר למעבדי משנה – ספקי שירותים טכנולוגיים (כגון חברת AWS המספקים שירותים שמירת וגיבוי מידע) ויועצים חיצוניים. המידע יועבר לספקים אלו בישראל ואף מחוצה לה, במידת הצורך. העברת המידע תתבצע תוך שמירה על רמת הגנה נאותה ובהתאם להוראות הדין.
        • לצורך פעילות החברה – לצרכי קבלת סבסוד ו/או מימון מוצרי החברה עבור לקוחותיה על ידי קופות החולים, צה”ל וכיוצא באלה.
        • כאשר קיימת חובה חוקית למסור מידע לרשות מוסמכת.
        • במקרה של מיזוג, רכישה או שינוי מבנה ארגוני, המידע יועבר בכפוף להתחייבות השמירה על פרטיות וזכויות המשתמשים.
      7. עיבוד מידע עבור גורמים חיצוניים
        מעבר לפעילותה כבעלת מאגרי מידע עצמאיים, מדטון עשויה לשמש גם כמעבד מידע עבור גופים חיצוניים, לרבות מוסדות רפואיים, קופות חולים, גופים ציבוריים ופרטיים.
        במסגרת זו, מדטון פועלת בהתאם להוראות בעל המאגר, ואינה עושה שימוש עצמאי במידע האישי. עיבוד המידע מתבצע בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ”א–1981, ולתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע”ז–2017, תוך הקפדה על אבטחת מידע, סודיות, והגבלת גישה. מדטון אינה מעבירה את המידע לצדדים שלישיים אלא אם נדרשת לכך על פי דין או לפי הוראות בעל המאגר.
      8. אבטחת מידע ודיווח על אירועים
        החברה נוקטת באמצעים טכנולוגיים וארגוניים מתקדמים לשמירה על סודיות, שלמות וזמינות המידע ומקפידה על הצפנת המידע האישי הנאסף ומוחזק על ידה.
        החברה עומדת בדרישות תקן ISO27001, פועלת לשמירה על המידע בכל עת ומבצעת בדיקת חדירות לכל הפחות אחת לשנתיים.
        במידת הצורך, החברה תדווח לרשות להגנת הפרטיות וללקוחות הרלוונטיים תוך 72 שעות מאירוע אבטחת מידע חמור.
      9. שימוש בקבצי קוקיז (Cookies)
        האתר עושה שימוש בקבצי קוקיז לצורך תפעולו התקין, שיפור חוויית המשתמש, ניתוח תעבורת משתמשים, והתאמה אישית של תוכן ושירותים. חלק מהקוקיז נועדו לאסוף מידע טכני ואנונימי, בעוד אחרים עשויים לכלול נתונים אישיים, בהתאם להרשאות שהמשתמש העניק. המשך שימושך באתר מהווה הסכמה לשימוש בקוקיז בהתאם למדיניות זו. תוכל לשנות את הגדרות הקוקיז בכל עת דרך דפדפן האינטרנט שלך.
      10. שמירת מידע
        המידע האישי שייאסף יישמר במאגרי מידע מאובטחים של החברות, למשך התקופה הנדרשת לצורך המטרות שלשמן הוא נאסף, או בהתאם להוראות כל דין ובהתאם למדיניות שמירה ומחיקת המידע של החברות. החברות רשאיות לשמור מידע שאינו מזהה את המשתמש אישית לצרכים סטטיסטיים, מחקריים או תפעוליים.
      11. זכויות המשתמש
        המשתמש רשאי לעיין במידע שנאסף אודותיו, לבקש תיקון או מחיקה של מידע אישי, וכן לבטל את הסכמתו לקבלת תכנים שיווקיים, בהתאם להוראות הדין. בקשות כאמור ניתן להעביר באמצעות טופס יצירת קשר באתר או בדוא”ל המופיע בו.
      12. שינויים במדיניות הפרטיות
        החברות רשאיות לעדכן מעת לעת את מדיניות הפרטיות, בהתאם לשינויים טכנולוגיים, משפטיים או תפעוליים. כל שינוי מהותי במדיניות יפורסם באתר, ויחול ממועד פרסומו, אלא אם צוין אחרת.
      13. יצירת קשר
        לשאלות, הבהרות או בקשות בנוגע למדיניות פרטיות זו, ניתן לפנות לחברות באמצעות טופס יצירת קשר באתר או באמצעות כתובת הדוא”ל המופיעה בו.
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.