כשמכשירי השמיעה לא עוזרים – השתלים ילמדו אתכם לשמוע

עבור אנשים שמתמודדים עם ירידה חמורה עד מוחלטת בשמיעה, כזו שמכשיר שמיעה “סטנדרטי” לא יכול לסייע להם,

הפתרונות של שתל קוכליארי ושתל מעוגן עצם (baha) הוגדרו כנס טכנולוגי מודרני.

הטכנולוגיה של מכשירים אלה למעשה מחברת בין מיקרופון חיצוני שקולט גלי קול ושולח אותם למעבד פנימי שמקודד את הצלילים לאותות חשמליים “ב’שבלול’ (האוזן הפנימית שלנו) שלמעשה מגרה את סיבי עצב השמיעה ומאפשר למוח לפענח את הצלילים.

איך זה קורה?

כדי להבין את הנושא, שוחחנו בכתבת הווידאו עם אורלי בלוך דייגי, ראש מחלקת פתרונות שמיעה מושתלים, מדטון-הדים, שהסבירה כי הפתרונות המושתלים מעוגני העצם מיועדים לילדים או מבוגרים שסובלים ממחלות – מולדות או נרכשות שפוגעות בהולכת גל הקול אל האוזן הפנימית (מהאוזן התיכונה והחיצונית).

בחירת הפתרון (בין קוכליארי למעוגן עצם) נעשית ע”פ קריטריונים רפואיים ובעזרת בדיקות של קלינאי תקשורת שגם מלווה את הליך שיקום השמיעה. למרות שמגיעים לתוצאות מעולות בסוף ההליך, אנשים רבים שיכולים ליהנות מפתרונות אלה נרתעים מהם. בממוצע, מתוך 100 אנשים שיציעו להם שתל מעוגן עצם רק 36 יסכימו לכך.

הסיבות לכך?

החשש להיכנס לניתוח מבחירה והתחושה של חיבור למכשיר חיצוני שבולט לעין. חשוב לציין כי כשם שהטכנולוגיה התקדמה, כך גם ההליך הרפואי.

ההבדל בין שתל קוכליארי לשתל מעוגן עצם-baha הוא הן בהליך הניתוחי והן בשיטת הולכת הצליל. ניתוח שתל מעוגן עצם אורך כחצי שעה-שעה וניתוח לשתל קוכליארי אורך כשעה-שעה וחצי. בשניהם זמן ההתאוששות והחזרה לשגרה הוא יחסית קצר – אך כמובן שנדרשת תקופת הסתגלות.

בתקופה זו, הילד או המבוגר למעשה לומד לשמוע בפעם הראשונה או מחדש בעזרת המכשיר ותפקידו של קלינאי התקשורת הוא לעזור לו לעבור את תקופת ההסתגלות – גם בפן המנטלי/רגשי וגם מבחינה טכנית כיוון שתפקידו הוא לכוון את עוצמות התדרים בלוחות עיבוד האותות החשמליים השונים. כאשר בוחרים שתל, הוא למעשה מלווה את האדם למשך כל חייו ולכן חשוב לבחון 2 פרמטרים – האיכות הטכנולוגית של המכשיר והמוצרים הנלווים שלו ואת הליך הליווי שמסופק ע”י חברת השמיעה וקלינאי התקשורת בפרט.

במדטון-הדים, הרשת הפרטית הגדולה והמובילה בתחום מכשירי השמיעה בישראל, השתלים הם של חברת Oticon-Medical (אוטיקון מדיקל) שנחשבת לחברה עולמית מובילה בתחום עם למעלה מחצי מיליון אנשים שנהנים מהשתלים המתקדמים שלה. למדטון-הדים יש למעלה מ-30 סניפים בפריסה ארצית כך שהליך הליווי האישי הוא נגיש ונוח. לסיכום, השלב הראשון הוא להסיר את החשש ולהבין כי בעזרת טכנולוגיה וידע מקצועי אפשר לשפר משמעותית את איכות החיים.

קביעת תור

קבעו תור און-ליין

או לקביעת תור בעזרת נציג:

מלא פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.