המדריך לשימוש חכם במכשירי שמיעה מתקדמים (2026)

חידושים והמלצות שכדאי להכיר

גם המכשיר המתקדם ביותר לא מבטיח שמיעה מיטבית – הסוד טמון בשילוב בין טכנולוגיה איכותית, התאמה מקצועית, ושימוש נכון ועקבי. מאחר שמכשיר שמיעה משוכלל הוא רק חלק מהפתרון, חשוב להכיר את הדרכים שיסייעו לכם למצות את מלוא היתרונות שלו.

לאור זאת, ריכזנו עבורכם במדטון הדים המלצות שיעזרו לכם להפיק את המרב ממכשירי השמיעה, לשפר את הבנת הדיבור גם בסביבות רועשות, ולהכיר את הפיתוחים הטכנולוגיים שהופכים את חוויית השמיעה לנוחה מתמיד.

f1b691aa-d678-4ba1-89b1-ed5ae9de5647

התמקדות חכמה – טכנולוגיה שמבינה אתכם

בעבר, מכשירי השמיעה התמקדו בצלילים המגיעים מלפנים והחלישו קולות מהצדדים ומאחור, דבר שיצר תחושת ניתוק מהסביבה. מנגד, המכשירים החדשים מזהים את הסיטואציה שבה אתם נמצאים – שיחה, הליכה או מנוחה – ומתמקדים אוטומטית בקולות החשובים לכם, תוך שמירה על תחושת שמיעה טבעית והרמונית.

מכשיר שמיעה מתקדם כמו Oticon Intent עושה זאת באמצעות מערכת בינה מלאכותית וחיישני תנועה (4D sensors), המנתחים את סביבת המשתמש בזמן אמת. המכשיר מאזן בין הצלילים כך שהשמיעה מתמקדת במה שאתם צריכים, ובמקביל נשמר החיבור לסביבה.

התוצאה היא חוויית שמיעה טבעית יותר, ושיפור בהבנת הדיבור גם ברעש סביבתי המגיע מכיוונים שונים.

טיפים לשימוש מיטבי במכשירי שמיעה

התחברו למכשירים החכמים בסביבתכם מכשירי שמיעה התומכים ב-Bluetooth® LE Audio מאפשרים חיבור אלחוטי יציב ואיכותי לטלפון, לטלוויזיה, למחשב ולמגוון מערכות חכמות בבית.

בנוסף, ניתן לנהל שיחות טלפון בנוחות וללא צורך במגע יד (Hands free), ולהתחבר למספר מכשירים חכמים בו-זמנית.

פיתוח נוסף למכשירי שמיעה הוא Auracast™, המאפשר שיתוף שמע קבוצתי בזמן אמת – בכיתה, במצגות או באירועים – כך שכל המשתתפים נהנים מצליל אחיד וברור.

 

השתמשו באפליקציה הייעודית האפליקציה למכשירי השמיעה משמשת כשלט חכם – ניתן באמצעותה לווסת את עוצמת הקול, להחליף בין התוכניות השונות, ולשלוט במגוון מאפייני צליל. 

בנוסף, היא מציגה את מצב הסוללה, מתריעה על עדכוני תוכנה, מנתחת את הרגלי השימוש ועוד. היכרות קצרה עם האפשרויות תשפר את נוחות השימוש ותעניק לכם כלים לשמיעה טובה יותר גם במצבים מאתגרים.

גם עם מכשירי שמיעה – שפרו את מיקומכם

גם עם מכשירים חכמים המתמודדים היטב עם רעש, למיקומכם במרחב יש השפעה רבה. במקומות רועשים כמו מסעדות, מומלץ לשבת עם הגב למקור הרעש או באזור שקט יחסית. כמו כן, צפייה בפניו של הדובר תסייע להבנת הדיבור ותפחית מהמאמץ השמיעתי.

 

הקשיבו להתראות – הן חשובות המכשירים המתקדמים מתריעים על הפרעות כמו סוללה חלשה, מיקרופון חסום, חיבור Bluetooth לא יציב, או הצטברות של לחות ברכיבים האלקטרוניים. ייתכן שהאפליקציה תציג מידע ראשוני על הבעיה, אך חשוב לפנות למכון השמיעה לקבלת טיפול מקצועי.

הקפידו על תחזוקה שוטפת יש להקפיד על הנחיות השימוש שקיבלתם במכון השמיעה – תחזוקה שוטפת חשובה במיוחד במכשירים משוכללים המכילים רכיבים רגישים, והיא מסייעת במניעת תקלות עתידיות.

כמו כן, מומלץ להגיע לבדיקה קצרה במכון אחת למספר חודשים, כדי לוודא שהמכשירים תקינים.

עקבו אחר שינויים במצב השמיעה שלכם

בדיקת שמיעה פעם בשנה מאפשרת לעקוב אחר השינויים בשמיעתכם, ולעדכן את הגדרות מכשירי השמיעה בהתאם. כך תבטיחו שהמכשירים ימשיכו לספק לכם מענה מיטבי לאורך השנים.

 

שאלות ותשובות

האם מכשירי שמיעה מתקדמים מקלים על השימוש היומיומי?

כן, בכמה דרכים:

· סוללות נטענות: מעניקות שימוש נוח ורציף לאורך היום, נטענות במהירות, וחוסכות רכישת סוללות.

· טכנולוגייתRemote Care : מאפשרת לבצע עדכונים ושינויים במכשיר השמיעה מרחוק, ללא צורך בהגעה פיזית למכון.

· מעברים אוטומטיים: המעבר בין מצבים שונים – שקט, רעש או שיחה – מתבצע אוטומטית בתוך שבריר שניה, ואינו מצריך פעולה מצד המשתמש.

 

איך יודעים אם מכשיר השמיעה יעיל ברעש?

מכשירי השמיעה מתאימים את עוצמת השמע, דפוס הכיווניות ודרגת סינון הרעשים לתנאי הסביבה. במכון השמיעה יגדירו את התכונות הללו באופן מדויק בהתאם לצרכים האישיים שלכם. בנוסף, במהלך ההתנסות במכשירים תעברו מבדקי הבנת דיבור בתנאי רעש במכון, ובמקביל תוכלו

להתרשם מתפקודם בסביבות הרועשות שבהן אתם חיים ביומיום.

 

האם ניתן לרכוש מכשירי שמיעה מתקדמים עם הנחת קופת החולים שלי?

כן. במדטון הדים ניתן לקבל את הדגמים המתקדמים ביותר בשוק במסגרת ההסדרים השונים, כולל Oticon Intent , עם יתרונות כמו חיישני 4D, בינה מלאכותית, Bluetooth® LE, Auracast™, סוללה נטענת ל-24 שעות, אפליקציה חכמה, ותמיכה ב-Remote Care.

 

רשת מדטון הדים, ספקית מורשית בעלת מומחיות בהתאמת מכשירי שמיעה מבוגרים וילדים, מציעה טכנולוגיית שמיעה מתקדמת במסגרת סבסוד קופות החולים, משרד הביטחון וגופים ציבוריים נוספים: 

מבוגרים: מכבי · לאומית · משרד הביטחון

ילדים: כללית · מאוחדת · מכבי · לאומית

למידע נוסף על התאמת מכשירי שמיעה וקבלת ייעוץ מקצועי,צרו קשר בטלפון: *2254.

מלא פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם

    • מדיניות פרטיות – מדטון בע”מ ומדטון קמעונאות בע”מ
      עודכן לאחרונה בתאריך 17 ספטמבר 2025

      1. מבוא
        חברות מדטון בע”מ ומדטון קמעונאות בע”מ (להלן: “מדטון”, “מדטון-הדים” או “החברות”) הן חברות ישראליות המספקות פתרונות שמיעה לכל אדם השואף לשפר את איכות חייו ואיכות
        שמיעתו ומהווה כתובת לפתרון אופטימלי, מקצועי וזמין.
        מדטון-הדים הינה חלק מקונצרן השמיעה William Demant המעניק פתרון נרחב לכל תחומי השמיעה, החל משלב הדיאגנוסטיקה ועד לשלב השיקום. החברות מכבדות את פרטיות המשתמשים באתרי האינטרנט שלהן. מדיניות זו נועדה לפרט את אופן השימוש במידע אישי, לרבות מידע רגיש, אשר נמסר על-ידי המשתמש או נאסף במהלך השימוש באתר, והיא מנוסחת בהתאם להוראות הדין, לרבות חוק הגנת הפרטיות, תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), והוראות רגולציה רלוונטיות.
      2. הגדרות
        • “מידע אישי” – כל מידע על אדם מזוהה או שניתן לזהותו, כגון שם, כתובת אימייל, תפקיד, שם חברה, מזהי עוגיות, כתובת IP וכדומה.
        • “מידע בעל רגישות מיוחדת” – כהגדרתו בחוק, לרבות מידע רפואי, ביומטרי, גנטי, רישום פלילי, מיקום בזמן אמת, ועוד. מדטון אוספת מידע רפואי הכולל בדיקות שמיעה וחומרים רפואיים נלווים.
        • “עיבוד” – כל פעולה או סט פעולות במידע אישי, לרבות איסוף, שמירה, שימוש, העברה, התאמה, מחיקה והשמדה.
      3. מטרת המדיניות
        מטרת מסמך מדיניות פרטיות זה היא לתאר באופן עקרוני את סוגי המידע האישי שאנו אוספים, הן באמצעות עובדי החברה בסניפים השונים והן בעת ביקור באתר האינטרנט שלנו (https://medton-hedim.co.il/)
        המסמך יפרט את מטרת האיסוף, השימושים והעיבודים שנעשים ושעשויים להיעשות בו, אופן השמירה על המידע והעברתו לצדדים שלישיים. כמו כן, יפורטו זכויותיך בנוגע למידע והאמצעים בהם אנו נוקטים לשמירה על המידע.
        יצוין כי לעניין המידע האישי הנאסף על ידנו, אנו משמשים כבעלי השליטה במידע האישי. מרבית המידע נאסף על ידי חברת מדטון קמעונאות בע”מ ומועבר לחברת מדטון בע”מ ואילו המידע מאתר האינטרנט נאסף על ידי חברת מדטון קמעונאות בע”מ והמידע מעובד על ידה והיא משמשת כבעלת השליטה.
      4. סוגי המידע האישי שנאסף
        החברה אוספת מידע אישי ממספר קבוצות. להלן יפורטו פרטי המידע האישי הנאסף אודות כל אחד מהם:
        א. לקוחות
        פרטים מזהים: שם מלא, מספר תעודה מזהה, תאריך לידה, כתובת, טלפון, דוא”ל
        מידע רפואי: בדיקות שמיעה
        קשרי לקוחות: תיעוד שיחות טלפון, מועדי שיחות, מס’ טלפון, הקלטות שמע
        פרטים נוספים: שיוך מוסדי, עדכון נפטרים
        ב. עובדי החברה
        פרטים אישיים: שם, מספר זהות, כתובת, כתובת מייל
        פרטי העסקה: תפקיד, נפח משרה, נוכחות, חוזה העסקה, משכורת, פרטי חשבון בנק
        ג. ספקים ונותני שירות
        שם החברה, פרטי נציג, דרכי התקשרות, חוזה התקשרות, פרטי תשלום
        ד. גולשים באתר האינטרנט של החברה
        מידע שייאסף באמצעות קבצי קוקיז (Cookies), הנאסף לצורך שיפור אתר האינטרנט שלנו, חווית השימוש באתר, שיפור אספקת שירותי החברה, בקרה ולמטרות מחקריות ואנליטות:
        מידע על המחשב שלך או מספר מזהה ייחודי של ההתקן שבשימושך, מידע טכני אודות דפדפן האינטרנט או מערכת ההפעלה בשימושך ההעדפות וההגדרות שלך כגון אזור, זמן ושפה, נתונים סטטיסטיים על פעולות הגלישה והדפוסים שלך, פרטים אישיים ככל שתבחר להשאיר אותם בדף האינטרנט שלנו.
        ה. שמירת מידע בעת ביצוע רכישות מקוונות
        בעת ביצוע רכישות באתר, החברה אוספת מידע אישי הנחוץ להשלמת העסקה, לרבות שם, כתובת, פרטי יצירת קשר, ופרטי תשלום. מידע זה נשמר באופן מאובטח בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ”א–1981, ותקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע”ז–2017. החברה מתחייבת להשתמש במידע זה אך ורק לצורך עיבוד ההזמנה, מתן שירות ללקוח, ולצרכים תפעוליים פנימיים, ואינה מעבירה אותו לצדדים שלישיים אלא אם נדרש על פי דין או לצורך השלמת השירות (כגון העברה בין חברת מדטון קמעונאות לחברת מדטון, העברה לחברות סליקה או שילוח). הגולש רשאי לפנות בכל עת בבקשה לעיין, לתקן או למחוק את המידע האישי שנשמר לגביו, בכפוף להוראות הדין.
        ו. מידע על קטינים
        השימוש באתר ובמוצרי החברה מיועדים גם לקטינים, בכפוף להסכמת אפוטרופוס חוקי כנדרש לפי דין. החברות אינן אוספות ביודעין מידע אישי מקטינים מתחת לגיל 18 ללא הסכמה מפורשת של ההורה או האפוטרופוס החוקי. ככל שנמסר מידע אישי או רפואי על-ידי קטין, ייחשב הדבר כהצהרה מצד מוסר המידע כי ניתנה הסכמה מתאימה לכך.
        החברות נוקטות באמצעים מוגברים לשמירה על פרטיותם של קטינים, לרבות הגבלת השימוש במידע לצרכים חיוניים בלבד, מניעת העברת מידע לצדדים שלישיים שלא לצורך, והקפדה על אבטחת מידע בהתאם לסטנדרטים מחמירים.
        הורה או אפוטרופוס רשאי לפנות לחברות בכל עת לצורך עיון, תיקון, או מחיקה של מידע אישי שנמסר על-ידי קטין, בהתאם להוראות הדין.
      5. השימוש במידע
        ככלל, אנו מעבדים מידע אישי למטרות הבאות: מתן שירות, שיווק, אנליטיקה ושיפור השירותים, אבטחת מידע ועמידה בדרישות החוק על בסיס הסכמת נשואי המידע.
        המידע האישי שתמסור ובפרטים שייאספו במהלך השימוש שתעשה באתר ובפעילותך מול החברה, ייעשה שימוש בהתאם להוראות מדיניות זו או על פי הוראות כל דין, למטרות הבאות:
        • כדי לשפר ולהעשיר את השירותים והתכנים באתר, ובכלל זה ליצור שירותים ותכנים חדשים המתאימים לדרישות המשתמשים וציפיותיהם, וכן לשנות או לבטל שירותים ותכנים קיימים. המידע שישמש את האתר לצורך כך יהיה בעיקרו מידע סטטיסטי, שאינו מזהה אותך אישית;
        • כדי לאפשר לך להתאים את השירותים באתר להעדפותיך;
        • כדי לשלוח אליך מעת לעת מידע בדבר שירותיו ותכניו של האתר, פעילויות בקשר אליו ואל החברות, סקרים, עלוני מידע וכיו”ב. מידע כאמור עשוי להיות פרסומי באופיו והוא עשוי להישלח אליך באמצעות מסרונים (SMS), הודעות דוא”ל, או בדרך אלקטרונית אחר;
        • ליצירת קשר איתך כשהחברות סבורות שקיים צורך בכך;
        • לצורך ניתוח, בקרה ומסירת מידע סטטיסטי לצדדים שלישיים. מידע זה לא יזהה אותך אישית;
        • לשם תפעולו התקין ופיתוחו של האתר;
        • כדי לאכוף את תנאי השימוש באתר, על-מנת למלא אחר דרישות כל חוק, תקנה או דבר חקיקה אחר, וכן על-מנת לסייע לרשויות מוסמכות ולכל צד שלישי, כשהחברות סבורות בתום-לב כי עליהן לעשות כן;
        • לכל מטרה אחרת, המפורטת במדיניות פרטיות זו.
      6. העברת מידע בין חברות הקבוצה ולצדדים שלישיים
        במסגרת פעילותנו, החברה תשמור על המידע האישי ולא תעביר אותו לצד שלישי, אלא במקרים הבאים:
        • לצורך פעילות החברה ומתן שירות – מידע יועבר בין מדטון בע”מ לבין מדטון קמעונאות בע”מ, בהתאם לצרכים תפעוליים, שיווקיים, מקצועיים או רגולטוריים, ובכפוף להוראות הדין. העברת המידע תתבצע תוך שמירה על רמת אבטחת מידע נאותה ולמטרות המפורטות במדיניות זו בלבד.
        • לצורך פעילות החברה, המידע יועבר למעבדי משנה – ספקי שירותים טכנולוגיים (כגון חברת AWS המספקים שירותים שמירת וגיבוי מידע) ויועצים חיצוניים. המידע יועבר לספקים אלו בישראל ואף מחוצה לה, במידת הצורך. העברת המידע תתבצע תוך שמירה על רמת הגנה נאותה ובהתאם להוראות הדין.
        • לצורך פעילות החברה – לצרכי קבלת סבסוד ו/או מימון מוצרי החברה עבור לקוחותיה על ידי קופות החולים, צה”ל וכיוצא באלה.
        • כאשר קיימת חובה חוקית למסור מידע לרשות מוסמכת.
        • במקרה של מיזוג, רכישה או שינוי מבנה ארגוני, המידע יועבר בכפוף להתחייבות השמירה על פרטיות וזכויות המשתמשים.
      7. עיבוד מידע עבור גורמים חיצוניים
        מעבר לפעילותה כבעלת מאגרי מידע עצמאיים, מדטון עשויה לשמש גם כמעבד מידע עבור גופים חיצוניים, לרבות מוסדות רפואיים, קופות חולים, גופים ציבוריים ופרטיים.
        במסגרת זו, מדטון פועלת בהתאם להוראות בעל המאגר, ואינה עושה שימוש עצמאי במידע האישי. עיבוד המידע מתבצע בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ”א–1981, ולתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע”ז–2017, תוך הקפדה על אבטחת מידע, סודיות, והגבלת גישה. מדטון אינה מעבירה את המידע לצדדים שלישיים אלא אם נדרשת לכך על פי דין או לפי הוראות בעל המאגר.
      8. אבטחת מידע ודיווח על אירועים
        החברה נוקטת באמצעים טכנולוגיים וארגוניים מתקדמים לשמירה על סודיות, שלמות וזמינות המידע ומקפידה על הצפנת המידע האישי הנאסף ומוחזק על ידה.
        החברה עומדת בדרישות תקן ISO27001, פועלת לשמירה על המידע בכל עת ומבצעת בדיקת חדירות לכל הפחות אחת לשנתיים.
        במידת הצורך, החברה תדווח לרשות להגנת הפרטיות וללקוחות הרלוונטיים תוך 72 שעות מאירוע אבטחת מידע חמור.
      9. שימוש בקבצי קוקיז (Cookies)
        האתר עושה שימוש בקבצי קוקיז לצורך תפעולו התקין, שיפור חוויית המשתמש, ניתוח תעבורת משתמשים, והתאמה אישית של תוכן ושירותים. חלק מהקוקיז נועדו לאסוף מידע טכני ואנונימי, בעוד אחרים עשויים לכלול נתונים אישיים, בהתאם להרשאות שהמשתמש העניק. המשך שימושך באתר מהווה הסכמה לשימוש בקוקיז בהתאם למדיניות זו. תוכל לשנות את הגדרות הקוקיז בכל עת דרך דפדפן האינטרנט שלך.
      10. שמירת מידע
        המידע האישי שייאסף יישמר במאגרי מידע מאובטחים של החברות, למשך התקופה הנדרשת לצורך המטרות שלשמן הוא נאסף, או בהתאם להוראות כל דין ובהתאם למדיניות שמירה ומחיקת המידע של החברות. החברות רשאיות לשמור מידע שאינו מזהה את המשתמש אישית לצרכים סטטיסטיים, מחקריים או תפעוליים.
      11. זכויות המשתמש
        המשתמש רשאי לעיין במידע שנאסף אודותיו, לבקש תיקון או מחיקה של מידע אישי, וכן לבטל את הסכמתו לקבלת תכנים שיווקיים, בהתאם להוראות הדין. בקשות כאמור ניתן להעביר באמצעות טופס יצירת קשר באתר או בדוא”ל המופיע בו.
      12. שינויים במדיניות הפרטיות
        החברות רשאיות לעדכן מעת לעת את מדיניות הפרטיות, בהתאם לשינויים טכנולוגיים, משפטיים או תפעוליים. כל שינוי מהותי במדיניות יפורסם באתר, ויחול ממועד פרסומו, אלא אם צוין אחרת.
      13. יצירת קשר
        לשאלות, הבהרות או בקשות בנוגע למדיניות פרטיות זו, ניתן לפנות לחברות באמצעות טופס יצירת קשר באתר או באמצעות כתובת הדוא”ל המופיעה בו.
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.