אם מעולם לא נפגשת עם קלינאי תקשורת בנושא שמיעתך, בוודאי את/ה תוהה מה קורה בפגישה שכזו. מצפה לך פגישה נעימה ואינפורמטיבית, שתשפוך אור על מצב שמיעתך וצרכיך השמיעתיים. זוהי נקודת הפתיחה לשמיעה טובה יותר ולשיפור באיכות החיים.
למה לצפות?
בתחילת הפגישה, קלינאי התקשורת ישוחח איתך על ההיסטוריה השמיעתית שלך,
על מנת להבין מה הגורמים שהשפיעו על שמיעתך ועל אורח חייך כיום וזאת על מנת להבין לעומק מה סביבתך השמיעתית והצרכים השמיעתיים שלך.
הוא יבצע בדיקת שמיעה מיוחדת לצורך התאמת מכשירי שמיעה, ואם ניתן תוכל/י כבר לחוות שמיעה בעזרת מכשיר שמיעה מותאם לך אישית.
כמובן שקלינאי התקשורת יסביר בפירוט על מצב שמיעתך בהתאם לתוצאות הבדיקה, ויחד תתכננו את המשך התהליך.
במידה ובדיקת השמיעה תראה צורך, הקלינאי ימליץ לך על מכשירי השמיעה המתאימים לך.
תביא/י אתך מישהו
למרבית האנשים, נוכחות של מישהו מוכר מטעמם – בן משפחה או חבר – עוזרת מאוד בכל התהליך. בשל האינפורמציה הרבה שניתנת בפגישה על ידי הקלינאי, ובשל האינפורמציה הרבה שקלינאי התקשורת צריך להבין עליך בפגישה זו, גם את/ה וגם הקלינאי תפיקו יותר מהפגישה אם יהיה מלווה נוכח.
תחושת צליל היא חוויה מאוד יחודית ואישית
זה מפתיע לגלות שאנשים שונים תופסים את אותם הצלילים בצורה מעט שונה האחד מהשני. גם שני אנשים עם ירידת שמיעה זהה בבדיקת השמיעה, יכולים לחוות את אותה הסביבה השמיעתית בצורה שונה לגמרי. לא מדובר בהעדפה שמיעתית בלבד אלא בחוויה אישית שונה. לכן, השמיעה הטובה ביותר היא כזו שמותאמת במיוחד לצרכים האישיים שלך.