התאמת מכשירי שמיעה וחשיבותם של קלינאי תקשורת בתהליך

תהליך התאמת מכשירי שמיעה מורכב מכמה שלבים, ביניהם אבחון, ייעוץ ובחירת המכשירים, כיוון המכשירים באופן יסודי ומותאם, והדרכה וליווי לאורך התהליך. עבודתם של קלינאי תקשורת מוסמכים בכל אחד מהשלבים חיונית להצלחת התהליך

מטרת העל בתהליך השיקום השמיעתי היא להביא לשיפור ניכר באיכות חייו של האדם כתוצאה מהרכבת מכשירי השמיעה או עזרי השמיעה. חשוב להדגיש ששיקום שמיעתי אינו מסתכם ברכישת מכשירים. הצלחת התהליך תלויה במגוון גורמים ומורכבת מכמה שלבים, ביניהם אבחון, ייעוץ ובחירת המכשירים, כיוון המכשירים באופן יסודי ומותאם, והדרכה וליווי לאורך התהליך. עבודתם של קלינאי תקשורת מוסמכים בכל אחד מהם הינה חיונית.

קלינאי תקשורת הם מומחים לאבחון, טיפול ושיקום בעיות שמיעה, תקשורת, שפה ודיבור. קלינאים העוסקים בתחום השמיעה נקראים גם אודיולוגים, והם בוגרי תואר ראשון בהפרעות בתקשורת (או תואר אודיולוג מוכר מחו”ל), אשר למדו את תחומי השמיעה ואבחון ושיקום השמיעה על כלל ההיבטים: אנטומיה ופיזיולוגיה, נוירואנטומיה ונוירופיזיולוגיה, מחלות אף אזן וגרון, אקוסטיקה ופסיכואקוסטיקה, אודיולוגיה ואודיולוגיה קלינית, טכנלוגיות שיקום, מכשור אלקטרו-אקוסטי, וסטיבולוגיה, אוכלוסיית לקויי שמיעה, עקרונות טיפוליים ועוד.

התאמת מכשירי שמיעה וחשיבותם של קלינאי תקשורת בתהליך

לאחר הפניית רופא א.א.ג, וביצוע בדיקת שמיעה בקופת חולים או במכון מטעמה, ניתן לקבוע תור במכון השמיעה לפגישת התאמת מכשירים וייעוץ. ניתן ואף מומלץ להגיע עם בן משפחה או מלווה. כדי להמליץ על בחירת מכשירים אופטימלית עבור הצרכים והרצונות שלך, ירצו קלינאי התקשורת לאבחן ולקבל תמונה מקיפה, בין היתר בנושאים הבאים:

  • מהי חומרת הירידה בשמיעה? סוג הירידה בשמיעה? רקע רפואי רלוונטי?
  • האם זאת התאמה ראשונה של מכשירי שמיעה או שישנו נסיון קודם? אם היה נסיון קודם, מה היה מוצלח ומה פחות?
  • איך נראה היומיום שלך? מתי ובאילו מצבים קיים קושי שמיעתי?
  • שיקולים פרקטיים כמו קושי במוטוריקה עדינה, ראייה, ניידות.
  • מה לגבי שיקולי אסתטיות ונראות?
  • האם חשובה אפשרות קישוריות? כלומר, חיבור בלוטות’ לטלפון נייד, חיבור t-coil או מיקרופון מרוחק למקומות מונגשים כמו אולמות תיאטרון או הרצאות, ועוד.

כך, יוכלו קלינאי התקשורת לשקלל את התמונה ולהמליץ על בחירת מכשירים שייתנו את המענה האופטימלי עבורך: טווח הגברה מתאים, טכנולוגיה ודגם, תצורת המכשיר (חוץ-אזני/תוך-אזני) וגודלו, אפשרויות קישוריות וחיבור, נטען/סוללות להחלפה, ועוד. כל זאת כדי שחוויית השימוש במכשירים תהיה מיטבית: הן מבחינה שמיעתית, הן מבחינת נוחות ופרקטיות השימוש היומיומי, והן מבחינה אסתטית.

לאחר בחירת המכשירים והזמנתם, ייקבע תור לפגישת מסירת מכשירים. במהלך פגישת המסירה יתבצע כיוון של מכשירי השמיעה בהתאם לתוצאות בדיקת השמיעה, ותוך פרוטוקול מסודר ופרקטיקות עבודה אשר יבטיחו כיוון מדויק ומקסום התועלת ממכשירי השמיעה. בנוסף, תינתן הדרכה מפורטת על הרכבת המכשירים, אופן השימוש והתפעול וכל המידע הנדרש.

לאחר מכן ייקבעו תורי ביקורת עם קלינאי התקשורת לאורך תקופת הנסיון עם המכשירים, לצורך כיוון, מעקב והדרכה, ובדיקת תפקוד עם המכשירים. חשוב לציין כי גם לאורך כל תקופת האחריות, ניתן לקבוע פגישה עם קלינאי התקשורת במכון לכל עניין או צורך שיעלה. למשל, כיוון המכשירים עקב שינוי במצב השמיעה, ועוד.

לסיכום, תהליך התאמת מכשירי שמיעה מורכב מכמה שלבים, ביניהם אבחון, ייעוץ ובחירת המכשירים, כיוון המכשירים באופן יסודי ומותאם, והדרכה וליווי לאורך התהליך. עבודתם של קלינאי תקשורת מוסמכים בכל אחד מהם הינה חיונית להצלחת התהליך.

לפרטים נוספים ולמידע נוסף אתם מוזמנים לפנות אלינו.

מלא פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם

    • מדיניות פרטיות – מדטון בע”מ ומדטון קמעונאות בע”מ
      עודכן לאחרונה בתאריך 17 ספטמבר 2025

      1. מבוא
        חברות מדטון בע”מ ומדטון קמעונאות בע”מ (להלן: “מדטון”, “מדטון-הדים” או “החברות”) הן חברות ישראליות המספקות פתרונות שמיעה לכל אדם השואף לשפר את איכות חייו ואיכות
        שמיעתו ומהווה כתובת לפתרון אופטימלי, מקצועי וזמין.
        מדטון-הדים הינה חלק מקונצרן השמיעה William Demant המעניק פתרון נרחב לכל תחומי השמיעה, החל משלב הדיאגנוסטיקה ועד לשלב השיקום. החברות מכבדות את פרטיות המשתמשים באתרי האינטרנט שלהן. מדיניות זו נועדה לפרט את אופן השימוש במידע אישי, לרבות מידע רגיש, אשר נמסר על-ידי המשתמש או נאסף במהלך השימוש באתר, והיא מנוסחת בהתאם להוראות הדין, לרבות חוק הגנת הפרטיות, תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), והוראות רגולציה רלוונטיות.
      2. הגדרות
        • “מידע אישי” – כל מידע על אדם מזוהה או שניתן לזהותו, כגון שם, כתובת אימייל, תפקיד, שם חברה, מזהי עוגיות, כתובת IP וכדומה.
        • “מידע בעל רגישות מיוחדת” – כהגדרתו בחוק, לרבות מידע רפואי, ביומטרי, גנטי, רישום פלילי, מיקום בזמן אמת, ועוד. מדטון אוספת מידע רפואי הכולל בדיקות שמיעה וחומרים רפואיים נלווים.
        • “עיבוד” – כל פעולה או סט פעולות במידע אישי, לרבות איסוף, שמירה, שימוש, העברה, התאמה, מחיקה והשמדה.
      3. מטרת המדיניות
        מטרת מסמך מדיניות פרטיות זה היא לתאר באופן עקרוני את סוגי המידע האישי שאנו אוספים, הן באמצעות עובדי החברה בסניפים השונים והן בעת ביקור באתר האינטרנט שלנו (https://medton-hedim.co.il/)
        המסמך יפרט את מטרת האיסוף, השימושים והעיבודים שנעשים ושעשויים להיעשות בו, אופן השמירה על המידע והעברתו לצדדים שלישיים. כמו כן, יפורטו זכויותיך בנוגע למידע והאמצעים בהם אנו נוקטים לשמירה על המידע.
        יצוין כי לעניין המידע האישי הנאסף על ידנו, אנו משמשים כבעלי השליטה במידע האישי. מרבית המידע נאסף על ידי חברת מדטון קמעונאות בע”מ ומועבר לחברת מדטון בע”מ ואילו המידע מאתר האינטרנט נאסף על ידי חברת מדטון קמעונאות בע”מ והמידע מעובד על ידה והיא משמשת כבעלת השליטה.
      4. סוגי המידע האישי שנאסף
        החברה אוספת מידע אישי ממספר קבוצות. להלן יפורטו פרטי המידע האישי הנאסף אודות כל אחד מהם:
        א. לקוחות
        פרטים מזהים: שם מלא, מספר תעודה מזהה, תאריך לידה, כתובת, טלפון, דוא”ל
        מידע רפואי: בדיקות שמיעה
        קשרי לקוחות: תיעוד שיחות טלפון, מועדי שיחות, מס’ טלפון, הקלטות שמע
        פרטים נוספים: שיוך מוסדי, עדכון נפטרים
        ב. עובדי החברה
        פרטים אישיים: שם, מספר זהות, כתובת, כתובת מייל
        פרטי העסקה: תפקיד, נפח משרה, נוכחות, חוזה העסקה, משכורת, פרטי חשבון בנק
        ג. ספקים ונותני שירות
        שם החברה, פרטי נציג, דרכי התקשרות, חוזה התקשרות, פרטי תשלום
        ד. גולשים באתר האינטרנט של החברה
        מידע שייאסף באמצעות קבצי קוקיז (Cookies), הנאסף לצורך שיפור אתר האינטרנט שלנו, חווית השימוש באתר, שיפור אספקת שירותי החברה, בקרה ולמטרות מחקריות ואנליטות:
        מידע על המחשב שלך או מספר מזהה ייחודי של ההתקן שבשימושך, מידע טכני אודות דפדפן האינטרנט או מערכת ההפעלה בשימושך ההעדפות וההגדרות שלך כגון אזור, זמן ושפה, נתונים סטטיסטיים על פעולות הגלישה והדפוסים שלך, פרטים אישיים ככל שתבחר להשאיר אותם בדף האינטרנט שלנו.
        ה. שמירת מידע בעת ביצוע רכישות מקוונות
        בעת ביצוע רכישות באתר, החברה אוספת מידע אישי הנחוץ להשלמת העסקה, לרבות שם, כתובת, פרטי יצירת קשר, ופרטי תשלום. מידע זה נשמר באופן מאובטח בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ”א–1981, ותקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע”ז–2017. החברה מתחייבת להשתמש במידע זה אך ורק לצורך עיבוד ההזמנה, מתן שירות ללקוח, ולצרכים תפעוליים פנימיים, ואינה מעבירה אותו לצדדים שלישיים אלא אם נדרש על פי דין או לצורך השלמת השירות (כגון העברה בין חברת מדטון קמעונאות לחברת מדטון, העברה לחברות סליקה או שילוח). הגולש רשאי לפנות בכל עת בבקשה לעיין, לתקן או למחוק את המידע האישי שנשמר לגביו, בכפוף להוראות הדין.
        ו. מידע על קטינים
        השימוש באתר ובמוצרי החברה מיועדים גם לקטינים, בכפוף להסכמת אפוטרופוס חוקי כנדרש לפי דין. החברות אינן אוספות ביודעין מידע אישי מקטינים מתחת לגיל 18 ללא הסכמה מפורשת של ההורה או האפוטרופוס החוקי. ככל שנמסר מידע אישי או רפואי על-ידי קטין, ייחשב הדבר כהצהרה מצד מוסר המידע כי ניתנה הסכמה מתאימה לכך.
        החברות נוקטות באמצעים מוגברים לשמירה על פרטיותם של קטינים, לרבות הגבלת השימוש במידע לצרכים חיוניים בלבד, מניעת העברת מידע לצדדים שלישיים שלא לצורך, והקפדה על אבטחת מידע בהתאם לסטנדרטים מחמירים.
        הורה או אפוטרופוס רשאי לפנות לחברות בכל עת לצורך עיון, תיקון, או מחיקה של מידע אישי שנמסר על-ידי קטין, בהתאם להוראות הדין.
      5. השימוש במידע
        ככלל, אנו מעבדים מידע אישי למטרות הבאות: מתן שירות, שיווק, אנליטיקה ושיפור השירותים, אבטחת מידע ועמידה בדרישות החוק על בסיס הסכמת נשואי המידע.
        המידע האישי שתמסור ובפרטים שייאספו במהלך השימוש שתעשה באתר ובפעילותך מול החברה, ייעשה שימוש בהתאם להוראות מדיניות זו או על פי הוראות כל דין, למטרות הבאות:
        • כדי לשפר ולהעשיר את השירותים והתכנים באתר, ובכלל זה ליצור שירותים ותכנים חדשים המתאימים לדרישות המשתמשים וציפיותיהם, וכן לשנות או לבטל שירותים ותכנים קיימים. המידע שישמש את האתר לצורך כך יהיה בעיקרו מידע סטטיסטי, שאינו מזהה אותך אישית;
        • כדי לאפשר לך להתאים את השירותים באתר להעדפותיך;
        • כדי לשלוח אליך מעת לעת מידע בדבר שירותיו ותכניו של האתר, פעילויות בקשר אליו ואל החברות, סקרים, עלוני מידע וכיו”ב. מידע כאמור עשוי להיות פרסומי באופיו והוא עשוי להישלח אליך באמצעות מסרונים (SMS), הודעות דוא”ל, או בדרך אלקטרונית אחר;
        • ליצירת קשר איתך כשהחברות סבורות שקיים צורך בכך;
        • לצורך ניתוח, בקרה ומסירת מידע סטטיסטי לצדדים שלישיים. מידע זה לא יזהה אותך אישית;
        • לשם תפעולו התקין ופיתוחו של האתר;
        • כדי לאכוף את תנאי השימוש באתר, על-מנת למלא אחר דרישות כל חוק, תקנה או דבר חקיקה אחר, וכן על-מנת לסייע לרשויות מוסמכות ולכל צד שלישי, כשהחברות סבורות בתום-לב כי עליהן לעשות כן;
        • לכל מטרה אחרת, המפורטת במדיניות פרטיות זו.
      6. העברת מידע בין חברות הקבוצה ולצדדים שלישיים
        במסגרת פעילותנו, החברה תשמור על המידע האישי ולא תעביר אותו לצד שלישי, אלא במקרים הבאים:
        • לצורך פעילות החברה ומתן שירות – מידע יועבר בין מדטון בע”מ לבין מדטון קמעונאות בע”מ, בהתאם לצרכים תפעוליים, שיווקיים, מקצועיים או רגולטוריים, ובכפוף להוראות הדין. העברת המידע תתבצע תוך שמירה על רמת אבטחת מידע נאותה ולמטרות המפורטות במדיניות זו בלבד.
        • לצורך פעילות החברה, המידע יועבר למעבדי משנה – ספקי שירותים טכנולוגיים (כגון חברת AWS המספקים שירותים שמירת וגיבוי מידע) ויועצים חיצוניים. המידע יועבר לספקים אלו בישראל ואף מחוצה לה, במידת הצורך. העברת המידע תתבצע תוך שמירה על רמת הגנה נאותה ובהתאם להוראות הדין.
        • לצורך פעילות החברה – לצרכי קבלת סבסוד ו/או מימון מוצרי החברה עבור לקוחותיה על ידי קופות החולים, צה”ל וכיוצא באלה.
        • כאשר קיימת חובה חוקית למסור מידע לרשות מוסמכת.
        • במקרה של מיזוג, רכישה או שינוי מבנה ארגוני, המידע יועבר בכפוף להתחייבות השמירה על פרטיות וזכויות המשתמשים.
      7. עיבוד מידע עבור גורמים חיצוניים
        מעבר לפעילותה כבעלת מאגרי מידע עצמאיים, מדטון עשויה לשמש גם כמעבד מידע עבור גופים חיצוניים, לרבות מוסדות רפואיים, קופות חולים, גופים ציבוריים ופרטיים.
        במסגרת זו, מדטון פועלת בהתאם להוראות בעל המאגר, ואינה עושה שימוש עצמאי במידע האישי. עיבוד המידע מתבצע בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ”א–1981, ולתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע”ז–2017, תוך הקפדה על אבטחת מידע, סודיות, והגבלת גישה. מדטון אינה מעבירה את המידע לצדדים שלישיים אלא אם נדרשת לכך על פי דין או לפי הוראות בעל המאגר.
      8. אבטחת מידע ודיווח על אירועים
        החברה נוקטת באמצעים טכנולוגיים וארגוניים מתקדמים לשמירה על סודיות, שלמות וזמינות המידע ומקפידה על הצפנת המידע האישי הנאסף ומוחזק על ידה.
        החברה עומדת בדרישות תקן ISO27001, פועלת לשמירה על המידע בכל עת ומבצעת בדיקת חדירות לכל הפחות אחת לשנתיים.
        במידת הצורך, החברה תדווח לרשות להגנת הפרטיות וללקוחות הרלוונטיים תוך 72 שעות מאירוע אבטחת מידע חמור.
      9. שימוש בקבצי קוקיז (Cookies)
        האתר עושה שימוש בקבצי קוקיז לצורך תפעולו התקין, שיפור חוויית המשתמש, ניתוח תעבורת משתמשים, והתאמה אישית של תוכן ושירותים. חלק מהקוקיז נועדו לאסוף מידע טכני ואנונימי, בעוד אחרים עשויים לכלול נתונים אישיים, בהתאם להרשאות שהמשתמש העניק. המשך שימושך באתר מהווה הסכמה לשימוש בקוקיז בהתאם למדיניות זו. תוכל לשנות את הגדרות הקוקיז בכל עת דרך דפדפן האינטרנט שלך.
      10. שמירת מידע
        המידע האישי שייאסף יישמר במאגרי מידע מאובטחים של החברות, למשך התקופה הנדרשת לצורך המטרות שלשמן הוא נאסף, או בהתאם להוראות כל דין ובהתאם למדיניות שמירה ומחיקת המידע של החברות. החברות רשאיות לשמור מידע שאינו מזהה את המשתמש אישית לצרכים סטטיסטיים, מחקריים או תפעוליים.
      11. זכויות המשתמש
        המשתמש רשאי לעיין במידע שנאסף אודותיו, לבקש תיקון או מחיקה של מידע אישי, וכן לבטל את הסכמתו לקבלת תכנים שיווקיים, בהתאם להוראות הדין. בקשות כאמור ניתן להעביר באמצעות טופס יצירת קשר באתר או בדוא”ל המופיע בו.
      12. שינויים במדיניות הפרטיות
        החברות רשאיות לעדכן מעת לעת את מדיניות הפרטיות, בהתאם לשינויים טכנולוגיים, משפטיים או תפעוליים. כל שינוי מהותי במדיניות יפורסם באתר, ויחול ממועד פרסומו, אלא אם צוין אחרת.
      13. יצירת קשר
        לשאלות, הבהרות או בקשות בנוגע למדיניות פרטיות זו, ניתן לפנות לחברות באמצעות טופס יצירת קשר באתר או באמצעות כתובת הדוא”ל המופיעה בו.
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.