התאמת מכשירי שמיעה וחשיבותם של קלינאי תקשורת בתהליך

תהליך התאמת מכשירי שמיעה מורכב מכמה שלבים, ביניהם אבחון, ייעוץ ובחירת המכשירים, כיוון המכשירים באופן יסודי ומותאם, והדרכה וליווי לאורך התהליך. עבודתם של קלינאי תקשורת מוסמכים בכל אחד מהשלבים חיונית להצלחת התהליך

מטרת העל בתהליך השיקום השמיעתי היא להביא לשיפור ניכר באיכות חייו של האדם כתוצאה מהרכבת מכשירי השמיעה או עזרי השמיעה. חשוב להדגיש ששיקום שמיעתי אינו מסתכם ברכישת מכשירים. הצלחת התהליך תלויה במגוון גורמים ומורכבת מכמה שלבים, ביניהם אבחון, ייעוץ ובחירת המכשירים, כיוון המכשירים באופן יסודי ומותאם, והדרכה וליווי לאורך התהליך. עבודתם של קלינאי תקשורת מוסמכים בכל אחד מהם הינה חיונית.

קלינאי תקשורת הם מומחים לאבחון, טיפול ושיקום בעיות שמיעה, תקשורת, שפה ודיבור. קלינאים העוסקים בתחום השמיעה נקראים גם אודיולוגים, והם בוגרי תואר ראשון בהפרעות בתקשורת (או תואר אודיולוג מוכר מחו”ל), אשר למדו את תחומי השמיעה ואבחון ושיקום השמיעה על כלל ההיבטים: אנטומיה ופיזיולוגיה, נוירואנטומיה ונוירופיזיולוגיה, מחלות אף אזן וגרון, אקוסטיקה ופסיכואקוסטיקה, אודיולוגיה ואודיולוגיה קלינית, טכנלוגיות שיקום, מכשור אלקטרו-אקוסטי, וסטיבולוגיה, אוכלוסיית לקויי שמיעה, עקרונות טיפוליים ועוד.

התאמת מכשירי שמיעה וחשיבותם של קלינאי תקשורת בתהליך

לאחר הפניית רופא א.א.ג, וביצוע בדיקת שמיעה בקופת חולים או במכון מטעמה, ניתן לקבוע תור במכון השמיעה לפגישת התאמת מכשירים וייעוץ. ניתן ואף מומלץ להגיע עם בן משפחה או מלווה. כדי להמליץ על בחירת מכשירים אופטימלית עבור הצרכים והרצונות שלך, ירצו קלינאי התקשורת לאבחן ולקבל תמונה מקיפה, בין היתר בנושאים הבאים:

  • מהי חומרת הירידה בשמיעה? סוג הירידה בשמיעה? רקע רפואי רלוונטי?
  • האם זאת התאמה ראשונה של מכשירי שמיעה או שישנו נסיון קודם? אם היה נסיון קודם, מה היה מוצלח ומה פחות?
  • איך נראה היומיום שלך? מתי ובאילו מצבים קיים קושי שמיעתי?
  • שיקולים פרקטיים כמו קושי במוטוריקה עדינה, ראייה, ניידות.
  • מה לגבי שיקולי אסתטיות ונראות?
  • האם חשובה אפשרות קישוריות? כלומר, חיבור בלוטות’ לטלפון נייד, חיבור t-coil או מיקרופון מרוחק למקומות מונגשים כמו אולמות תיאטרון או הרצאות, ועוד.

כך, יוכלו קלינאי התקשורת לשקלל את התמונה ולהמליץ על בחירת מכשירים שייתנו את המענה האופטימלי עבורך: טווח הגברה מתאים, טכנולוגיה ודגם, תצורת המכשיר (חוץ-אזני/תוך-אזני) וגודלו, אפשרויות קישוריות וחיבור, נטען/סוללות להחלפה, ועוד. כל זאת כדי שחוויית השימוש במכשירים תהיה מיטבית: הן מבחינה שמיעתית, הן מבחינת נוחות ופרקטיות השימוש היומיומי, והן מבחינה אסתטית.

לאחר בחירת המכשירים והזמנתם, ייקבע תור לפגישת מסירת מכשירים. במהלך פגישת המסירה יתבצע כיוון של מכשירי השמיעה בהתאם לתוצאות בדיקת השמיעה, ותוך פרוטוקול מסודר ופרקטיקות עבודה אשר יבטיחו כיוון מדויק ומקסום התועלת ממכשירי השמיעה. בנוסף, תינתן הדרכה מפורטת על הרכבת המכשירים, אופן השימוש והתפעול וכל המידע הנדרש.

לאחר מכן ייקבעו תורי ביקורת עם קלינאי התקשורת לאורך תקופת הנסיון עם המכשירים, לצורך כיוון, מעקב והדרכה, ובדיקת תפקוד עם המכשירים. חשוב לציין כי גם לאורך כל תקופת האחריות, ניתן לקבוע פגישה עם קלינאי התקשורת במכון לכל עניין או צורך שיעלה. למשל, כיוון המכשירים עקב שינוי במצב השמיעה, ועוד.

לסיכום, תהליך התאמת מכשירי שמיעה מורכב מכמה שלבים, ביניהם אבחון, ייעוץ ובחירת המכשירים, כיוון המכשירים באופן יסודי ומותאם, והדרכה וליווי לאורך התהליך. עבודתם של קלינאי תקשורת מוסמכים בכל אחד מהם הינה חיונית להצלחת התהליך.

לפרטים נוספים ולמידע נוסף אתם מוזמנים לפנות אלינו.

קביעת תור

קבעו תור און-ליין

או לקביעת תור בעזרת נציג:

מלא פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.