מכשיר השמיעה החדש Oticon Real: פתרון לבעיית רעשי הרוח

במכשיר השמיעה החדש Oticon Real הטיפול ברעשים נעשה בצורה שונה, ובאופן שמונע אובדן של מידע חשוב

אתגרים מוכרים בשימוש במכשירי שמיעה

צלילי הרקע הסביבתיים מוסיפים עומק ועושר לחוויה השמיעתית, אך הם עלולים להיתפס כרועשים בקרב אנשים המרכיבים מכשירי שמיעה.

בסקר שביצעה לאחרונה חברת Oticon בקרב 720 מרכיבי מכשירי שמיעה בנוגע לאתגרים בשימוש במכשירים, מעל למחצית מהמשיבים הצביעו על רעשי רוח במכשירי השמיעה כבעיה משמעותית עבורם.

סוגי רעש נוספים שקוטלגו כמטרידים היו רחשים הנגרמים ממגע במכשירי השמיעה דוגמת מגע האצבעות, תזוזת השיער או מסכת הפנים.

נמצא כי הצלילים המטרידים עלולים להפריע לשמיעה חדה וממוקדת, בעיקר בעת שיחה עם אדם אחר, ובעקבות זאת לגרום למאמץ שמיעתי רב.

הפילוסופיה: תמיכה במוח

חשוב לדעת שהצלילים אמנם מגיעים אל האוזניים, אך המוח הוא הגורם שמעבד, מפענח ומעניק להם משמעות. עובדה זו מהווה את התשתית לטכנולוגיית BrainHearing™, המוטמעת במכשירי השמיעה של חברת Oticon. טכנולוגיה זו דוגלת במתן גישה מלאה לכל צלילי הסביבה, במטרה לתמוך באופן הטבעי בו המוח מעבד מידע שמיעתי.

פילוסופיית ה- BrainHearing™ היוותה קרקע להתפתחות השימוש במנגנון בינה מלאכותית הקרויה DNN Neural Network- Deep (רשת עצבית עמוקה), והטמעתו במכשירי השמיעה של Oticon.

ה-DNN לומד מניסיון שנצבר באמצעות פעולות חוזרות, בדומה לאופן בו גם המוח לומד. מנגנון זה אומן להכיר ולנתח 12 מיליון צלילים מחיי היומיום, ומוביל לכך שהצלילים נשמעים באופן מובחן וברור יותר במכשירי השמיעה.

מכשיר השמיעה החדש, Oticon Real™, מייצג את השלב הבא בטכנולוגיית BrainHearing™.

מכשיר השמיעה Oticon Real

ומה לגבי הצלילים המטרידים שהזכרנו?

משב רוח חולף, כמו גם מגע האצבע במכשירי השמיעה, השיער או המשקפיים באזור המיקרופון של מכשירי השמיעה, יוצרים מערבולות סביב המיקרופון, ומובילים לשמיעת רעש טורדני במכשירי השמיעה. בעבר, טופל הנושא באמצעות הפחתת ההגברה בערוצי התדר בהם נקלט מרבית הרעש. פתרון זה סיפק אומנם נוחות למשתמש, אך גם החסיר ממנו מידע חשוב שנמצא באותם התדרים שהוחלשו.

במכשיר השמיעה החדש Oticon Real™ הטיפול ברעשים הללו נעשה בצורה שונה, ובאופן שמונע אובדן של מידע חשוב. במכשירים החדשים שולבה טכנולוגיית ™RealSound, במסגרתה פותחו מנגנונים משוכללים, שמטרתם להתמודד ולמגר ככל הניתן את הרעשים המטרידים. לצורך כך צוידו המכשירים בגלאים חכמים ומהירי פעולה, שמאתרים את הצלילים בסביבתנו ומעבירים אותם לתהליך עיבוד מורכב, אשר בסופו מושג צליל באיכות אופטימלית שמגיע לאוזני המשתמש. התוצאה היא גישה לכל ספקטרום הצלילים עם פירוט ובהירות, תוך הגנה מפני רעשי רוח ורעשי מגע.

מכשיר השמיעה Oticon Real

רגע, איך זה עובד?

הרעשים המטרידים שתוארו מורכבים מאותות קול שאינם סדירים, משמע, לא ניתן לחזות את האות הבא על פי האות שקדם לו. הדבר עומד כנגד לצלילי דיבור לדוגמה, בהם קיימת תבנית סדורה ומזוהה של אותות הקול.

כפי שהוזכר קודם, במכשירי השמיעה החדשים קיימים גלאים מתוחכמים. תפקידם הוא לבדוק ולנטר את סדירות אותות הקול 500 פעמים בשנייה. ברגע שהגלאים מזהים אי-סדירות באותות הקול האופייניים לרעשי רוח או מגע במיקרופון, המערכת חוסמת אוטומטית את המיקרופון בו נקלט יותר רעש למס’ מילישניות, ומאפשרת את כניסת השמע רק דרך המיקרופון ה”שקט” יותר. במילים אחרות, המערכת בוחרת את המיקרופון עם כניסת הסאונד ה”נקייה” ביותר, ומונעת את כניסת הצליל המפריע למערכת.

באופן זה, אובדן המידע הוא מינימלי ביותר בהשוואה לטכנולוגיות קודמות, והתוצאה היא היכולת לאזן, לארגן ולתעדף את הצלילים החשובים למשתמש, ובד בבד לתמוך בבריאותו הקוגניטיבית.

איך בדקו שזה באמת עובד?

חברת Oticon ערכה מחקר שמטרתו הייתה למדוד ולהשוות את עוצמת רעשי הרוח ואת בהירות הדיבור בשימוש במכשירי Oticon Real™ בהשוואה לדגם הקודם של Oticon™ MORE ,Oticon, וגם לעומת שני מכשירי שמיעה מתחרים מובילים.

כדי לבחון כיצד מכשירי ה-Real™ מטפלים ברעשי רוח, נבחנו המכשירים החדשים בסביבה מאתגרת- מנהרת רוח, וביצועיהם הושוו לאלו של שני מכשירי שמיעה מתחרים, וגם לאלו של ™MORE Oticon.

בתום סדרת ניסויים שבוצעה בקרב 10 משתמשים מנוסים במכשירי שמיעה בני 70 שנים בממוצע, נמצא כי המנגנונים החדשים נתפסו כיעילים יותר בהפחתת רעשי רוח בהשוואה למכשירי ה-™MORE Oticon, ושבהירות הדיבור בנוכחות רעשי הרוח דורגה גבוה יותר ע”י המשתתפים בהשוואה לשני מכשירי השמיעה המתחרים.

מידע נוסף ומפורט על הניסויים שבוצעו ניתן למצוא בקישור הבא:

https://wdh02.azureedge.net/-/media/oticon-us/main/download-center—myoticon—product-literature/real/pi/15555-0055—h1-2023—wind-and-handling-stabilizer-whitepaper.pdf?rev=31EF&la=en

קביעת תור

קבעו תור און-ליין

או לקביעת תור בעזרת נציג:

מלא פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.