כיצד מתאימים מכשירי שמיעה?

מרגישים קושי בשמיעה או בהבנת הדיבור אך חוששים להתנסות במכשירי שמיעה? אתם לא לבד!

מחקרים מצביעים על כך שעוברות כשבע שנים בממוצע עד שאדם עם לקות שמיעה מחליט לפנות להתאמת מכשירי שמיעה.

למרות החשש, חשוב שתדעו שהתאמת מכשירי שמיעה היא הליך פשוט ונגיש.

אם אתם חברי קופת חולים לאומית או מכבי, בשלב הראשון עליכם לפנות לרופא אף, אוזן וגרון לבקש הפנייה ל”בדיקת שמיעה לצורך התאמת מכשירי שמיעה”.

בשלב השני עליכם לפנות למכון שמיעה הנמצא בהסדר עם קופת החולים שלכם, ולבצע בדיקת שמיעה מלאה על ידי קלינאי תקשורת מוסמך. קלינאי התקשורת יסביר לכם על תוצאות בדיקת השמיעה, וימלא עבורכם את המסמכים הרלוונטיים. חברי קופ”ח מכבי יפנו שוב לרופא אא”ג לקבלת הפנייה ל”שיקום שמיעה”.

בשלב השלישי אתם מוזמנים לפנות לחברת מדטון-הדים (לחצו כאן) ולתאם תור לייעוץ בסניף הקרוב לביתכם.

חברי קופת חולים כללית או מאוחדת מוזמנים לפנות למכון מדטון-הדים (לחצו כאן) ולתאם תור לבדיקת שמיעה וייעוץ במסלול פרטי (אין צורך בפנייה מקדימה לרופא אא”ג).

בפגישת הייעוץ תיפגשו עם קלינאי תקשורת מוסמך. קלינאי התקשורת ישאל אתכם שאלות במטרה להכיר את הקושי השמיעתי ואת הצרכים השמיעתיים שלכם. בנוסף תקבלו הסבר מפורט על ירידת השמיעה שלכם, על התצורות והטכנולוגיות השונות של מכשירי השמיעה. לבסוף יומלץ לכם על מכשיר השמיעה האופטימלי עבורכם.

חשוב לדעת:

  • התאמת מכשירי השמיעה מתבצעת על ידי קליניאי/ת תקשורת מוסמך/כת, אשר עבר/ה הכשרה מקיפה, שארכה 6 חודשים לפחות, וקיבל/ה הסמכה לבצע התאמות מכשירים במדטון-הדים.
  • אין מה לחשוש ממכשירי שמיעה! בכל מסלול התאמת מכשיר (פרטי/קופ”ח/משבה”ט/ילדים) ניתנת תקופת התנסות עם מכשירי השמיעה (30 ימי התנסות במינימום). בתום תקופת ההתנסות באפשרותכם להחזיר את מכשירי השמיעה ולקבל החזר מלא על ההשתתפות העצמית ששולמה על ידכם.
  • כאשר מתחילים להרכיב מכשירי שמיעה חדשים, המוח והאוזניים זקוקים לזמן כדי להתרגל לאופן החדש בו הם מעבדים את הצלילים והמילים. היו סבלניים והתמידו בהרכבת המכשירים במהלך תקופת ההתנסות.
  • הרכבת מכשירי שמיעה תנגיש עבורכם את צלילי הסביבהתפחית מהמאמץ השמיעתי ותאפשר את הבנת הדיבור בסביבות שונות. המכשירים יאפשרו למוח שלכם להישאר פעיל, ולכם להשאר מחוברים לסביבה, לפעילויות חברתיות, ולחיים.
  • במקרים מסוימים, לאחר הרכבת מכשירי שמיעה ניתן לחוש הקלה בטינטון (צלצולים או רעשים באוזניים).

נקודה חשובה למחשבה: איכות הצליל אשר תקבלו ממכשירי השמיעה שלכם, תלויה מאוד בקלינאי/ת ובהליך ההתאמה לפיו הוא/היא עובדים. חשוב לבחור מכון אשר אתם סומכים על מקצועיות הצוות, בו אתם מקבלים שירות לאורך כל תקופת הרכבת המכשירים, ושתקבלו בו התאמה לפי בדיקות אובייקטיביות בנוסף לחוות הדעת הסובייקטיבית שלכן על איכות הצליל המתקבלת מהמכשירים.

אז למה אתם מחכים? התקשרו עוד היום למדטון-הדים לקבלת פרטים נוספים וקביעת תור לייעוץ, ללא התחייבות וללא עלות או השאירו פרטים בלחיצה כאן. 2254*

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קביעת תור

קבעו תור און-ליין

או לקביעת תור בעזרת נציג:

מלא פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.