איך נוודא שמכשיר השמיעה שלנו, באמת מתאים לנו?

אם בעבר מכשירי השמיעה היו משהו להתבייש בו, היום כמעט לכל אדם סביבנו יש משהו באוזן או מעליה. מכשירי השמיעה של העידן החדש מתחברים לאייפון ולטלוויזיה בדיוק כמו אוזניות בלוטות’. אם בעבר היו הולכים לבדיקות שמיעה רק כי חייבים, או כי המצב ממש גרוע, היום כבר יש הסכמה שבדיקות שמיעה לבני 60 ומעלה צריכות להיות חלק מהשגרה, מתוך הבנה שמכשירי שמיעה מאפשרים שיפור דרמטי באיכות החיים: מהבחינה החברתית, הנפשית והבריאותית. ובכל זאת, לא אחת יוצא לנו לשמוע חברים מספרים שהם רכשו את מכשיר השמיעה המתקדם ביותר שיש והם עדיין לא מסתדרים, למה זה קורה וכיצד אפשר להימנע מזה?

הדבר הראשון שמפתיע אנשים הוא שתהליך התאמת מכשירי השמיעה לא פחות חשוב מהמכשיר עצמו! מכשיר שמיעה שאינו מותאם כמו שצריך דומה למערכת ג’י פי אס מאוד משוכללת שהכניסו לתוכה את היעד הלא נכון. היא תעבוד מאוד יפה אך לא תביא אותנו לאן שרצינו להגיע. כך שאם קניתם מכשיר שמיעה משוכלל, השקעתם זמן ומאמץ בכיוון ובהסתגלות מול קלינאי/ת תקשורת ואתם עדיין לא מרוצים, ייתכן שהסיבה לכך נעוצה בשלב ההתאמה.

בתהליך התאמת מכשיר שמיעה, נלקחים בחשבון פרמטרים רבים: הירידה בשמיעה, הצרכים התקשורתיים, המצב הרפואי והקוגניטיבי הכללי, יכולות מוטוריות, מבנה האוזן ולא פחות חשוב: התקציב. לאחר שבחרנו מכשיר שמיעה בהתחשב בכל הגורמים, מגיע רגע האמת בו צריך להתאים אותו לאדם ספציפי. כשם שמבצעים בדיקת שמיעה לפני בחירת המכשיר יש לבצע בדיקה מדויקת גם אחרי שהותאם המכשיר לאוזן. כאן נכנסת לתמונה הבדיקה החשובה: REM- Real Ear Measurement הבדיקה שמודדת במדויק את תפקוד מכשיר השמיעה באוזן של כל אחד ואחת באופן ייחודי.

לכל אדם יש מבנה אוזן ייחודי משלו (כמו טביעת אצבע), למבנה האוזן השפעה קריטית על האופן שבו מכשיר השמיעה יתפקד ויתן הגברה בתוך האוזן. אם ניקח מכשיר שמיעה ונשים אותו אצל שני אנשים שונים עם אותה בעיית שמיעה נקבל תפקוד שמיעתי שונה בעזרת המכשיר אצל כל אחד מהם. אז איך יודעים שהכיוון מתאים לנו? מודדים! לא מדובר בתחושת בטן כי אם בבדיקה עם מכשור מיוחד שמתבצעת בתוך האוזן, בעת השימוש במכשיר, ומאפשרת כיוון של מכשיר השמיעה לפי נתוני מבנה האוזן הספציפית.

טיפ חשוב! לא כל מכון שמיעה מספק בדיקת REM מקיפה, המכשור שכרוך בביצוע הבדיקה הזו הנו יקר ומצריך מיומנויות ספציפית של אנשי המקצוע. לכן, גם אם בחרתם במכשיר הכי חדיש ומתקדם שקיים, כדאי לוודא שהוא יהיה אפקטיבי עבורכם על ידי ביצוע בדיקת REM וכיוון המכשיר בהתאם לה.

אחרי בדיקת שמיעה שיגרתית, כיוון מכשיר השמיעה ובדיקת REM, נהיה מוכנים יותר להנות מהיתרונות של מכשירי השמיעה: לנהל שיחות ולהבין טוב יותר, לשמוע את המוזיקה שאנחנו אוהבים ולחיות ברמת החיים בה אנו שואפים לחיות.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קביעת תור

קבעו תור און-ליין

או לקביעת תור בעזרת נציג:

מלא פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.